اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

افزایش توان تولید محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با بررسی استعدادهای کشاورزی، توان تولید محصولات کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد.

افزایش توان تولید محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌محمد آزاد امروز در دومین نشست ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان اظهار داشت: در راستای توسعه افزایش توان تولید محصولات کشاورزی استان، استعدادها و ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفته است که با همکاری دستگاه‌های مربوطه تولید محصولات کشاورزی در استان به دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: حدود 150 هزار هکتار زمین در سطح استان قابل کشت است که با مطالعات انجام شده در کار گروه‌های شهرستانی این ستاد ظرفیت‌های بخش کشاورزی در سطح استان مورد بررسی قرار گرفته و با برنامه‌ریزی خوب و تلاش دستگاه‌های مربوطه در تلاش هستیم تا توان تولید محصولات کشاورزی را در استان به دو برابر افزایش دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم این طرح ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی و افراد جویای کار در این زمینه است، گفت: استان از نظر جغرافیایی و شرایط آب و هوایی زمینه مناسبی برای تولید محصولات کشاورزی دارد که متقاضیان می‌توانند با احداث طرح‌های شیلاتی، پرورش دام و طیور، طرح‌های باغداری و زراعی، علاوه بر ایجاد صنایع تبدیلی در کنار این طرح‌ها، نیاز استان و کشور را از واردات برخی محصولات کشاورزی برطرف کنند.

رئیس ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان با تاکید بر حداقل مصرف آب و استفاده از کشت‌های ترکیبی، بررسی ظرفیت منابع آبی مورد نیاز این طرح‌ها را در سطح استان مورد تاکید قرار داد و از دستگاه‌های مربوطه خواست حداکثر تلاش خود را برای اجرایی شدن طرح‌های کشاورزی در استان به کار برند.

آزاد بیان کرد: در حال حاضر 400 هزار هکتار زمین قابل کشت در استان وجود دارد که از این میزان 250 هزار هکتار آن در حال کشت است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول