اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری

کشاورزی 42 درصد سهم صادرات همدان را از آن خود کرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: بخش کشاورزی 42 درصد سهم صادرات همدان را از آن خود کرد.

کشاورزی 42 درصد سهم صادرات همدان را از آن خود کرد

محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی، مهمترین بخش صادراتی استان در طول سال جاری بوده است، افزود: بخش کشاورزی استان در این مدت بیشترین صادرات را به نام خود ثبت کرده است.

وی گفت: بخش کشاورزی با 35.2 میلیون دلار سهمی در حدود 42 درصد از کل صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: کشمش توانسته طی این مدت نام خود را به عنوان مهمترین کالای صادراتی استان ثبت کند. کشمش با صادرات 31.3 میلیون دلاری به تنهایی توانسته 36 درصد از صادرات استان همدان را به خود اختصاص دهد.

فرشچی‌موحد تأکید کرد: وزن کشمش طی این مدت 15 هزار و 622 تن بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش و وزن هفت درصد رشد داشته است.

وی گفت: از دیگر اقلام این بخش می‌توان از سیب‌زمینی نام برد که با صادرات 3 میلیون و 288 هزار دلاری پنج درصد صادرات را به نام خود ثبت کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تأکید کرد: صادرات سیب‌زمینی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از سه برابر شده است. از دیگر اقلام صادراتی این بخش می‌توان به تخمه هندوانه، خرمای کبکاب، ماهی زینتی و لبنیات اشاره کرد که به کشورهای جهان صادر شده است.

فرشچی‌موحد افزود: امارات، عراق، لهستان، کویت، اوکراین، رومانی، مراکش، ترکمنستان، ارمنستان، افغانستان، اتیوپی، رومانی، اسلواکی، چک، روسیه، تایلند و صربستان عمده کشورهای دریافت‌کننده محصولات این بخش بودند.

وی در پایان سخنانش اظهار داشت: میزان صادرات بخش کشاورزی در بهمن ماه امسال نیز 3 میلیون و 746 هزار دلار به وزن 3 هزار و 155 تن بوده است.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول