اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد توسعه کشاورزی سمنان:

کشاورزی سمنان نیازمند گشایش خط ویژه اعتباری است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد توسعه بخش کشاورزی استان سمنان اعلام کرد: بخش کشاورزی در این استان نیازمند حمایت بانکی و گشایش خط ویژه اعتباری است.

کشاورزی سمنان نیازمند گشایش خط ویژه اعتباری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس رهی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد توسعه بخش کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: هدف اصلی مسئولان و برنامه‏ریزان بخش کشاورزی در استان سمنان از ارائه طرح توسعه بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه است.

وی تصریح کرد: مقرر شده است تا هم‏زمان با ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی استان سمنان با اجرای این سند، توسعه پایدار نیز مد نظر قرار گرفته و به ثبات فعالیت‏ها در این زمینه دست یابیم.

رئیس ستاد توسعه بخش کشاورزی استان سمنان همچنین رسیدن به مرحله افزایش تولید محصولات کشاورزی و ارتقای بهره‏وری را از دیگر برنامه‏های مدنظر این ستاد ذکر کرد.

رهی گام برداشتن در راه عمران و آبادانی استان سمنان را وظیفه همه مردم و مسئولان دانست و گفت: در این راه، همه افراد از جمله بهره‏برداران و فعالان بخش کشاورزی مسئول هستند.

وی ادامه داد: نخستین راهکار برای اجرای طرح توسعه کشاورزی استان سمنان، استفاده بهینه از منابع آب موجود است.

 

رئیس ستاد توسعه بخش کشاورزی استان سمنان افزود: باید مصرف آب در استان سمنان بهینه شود و با جلوگیری از هدر رفت آب‏های سطحی حاصل از بارندگی‏ها و ذخیره‏سازی این منابع آبی، در زمینه مدیریت صحیح و تاثیرگذار در این بخش اقدام شود.

رهی در ادامه سخنان خود، نقش آموزش را در عملیاتی ساختن طرح توسعه کشاورزی در استان سمنان بسیار مهم خواند و گفت: ارتقای بهره‏وری و مشارکت مردم در اجرای برنامه‏های بخش کشاورزی ضروری است و این مسائل باید ابتدا به خوبی آموزش داده شود.

وی بر لزوم داشتن همدلی و هم‏صدایی تمام کشاورزان و بهره‏برداران و همچنین همه دستگاه‏های اجرایی برای پیاده‏سازی مطلوب طرح توسعه کشاورزی در استان سمنان تاکید کرد.

رئیس ستاد توسعه بخش کشاورزی استان سمنان افزود: بخش کشاورزی در این استان نیازمند حمایت بانکی و گشایش خط ویژه اعتباری است که باید در دستور کار قرار گیرد.

 

رهی ادامه داد: باید به منظور تحقق بهره‏وری بیشتر در زمینه‏های فعالیتی مورد نظر و افزایش تولید در واحد سطح اقدامات اساسی صورت گیرد و اصول تدوین شده مد‌‌‌نظر باشد.

وی با تاکید بر اینکه طرح توسعه کشاورزی در استان سمنان نباید به فرصتی برای فرصت‏طلبان و سودجویان تبدیل شود، گفت: لازم است تا همه دستگاه‏های نظارتی برای اجرای این طرح با تمام توان پای کار باشند.

رئیس ستاد توسعه بخش کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: طرح توسعه کشاورزی در استان سمنان باید به موضوعاتی از قبیل ایجاد اشتغال جدید، یکپارچه‏سازی اراضی کشاورزی، کشت متمرکز محصولات کشاورزی، استفاده از مکانیزم‏های تشویقی و پرداختن به تقویت و رشد تعاونی‏ها توجه داشته باشد.

انتهای پیام/ط4000/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول