اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اصفهان انجام شد

برگزاری ‌همایش چالش‌های زیست‌محیطی عرصه کشاورزی و امنیت غذایی

خبرگزاری فارس: پنجمین همایش چالش‌های زیست‌ محیطی عرصه کشاورزی و امنیت غذایی در اصفهان در آخرین روزهای پایانی سال 90 برگزار شد.

برگزاری ‌همایش چالش‌های زیست‌محیطی عرصه کشاورزی و امنیت غذایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با توجه به اهمیت و لزوم بررسی و نظارت بر مسایل زیست‌محیطی و کنترل آلاینده‌ها در عرصه کشاورزی برای تولید محصول سالم، مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به برگزاری همایش‌های پنج‌گانه کرده است.

این همایش پنج‌گانه با عنوان چالش‌های زیست‌محیطی در عرصه کشاورزی و امنیت غذایی در نیمسال دوم سال جاری با مشارکت مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های مختلف استان در پنج منطقه کرده است.

چهار همایش چالش‌های زیست‌محیطی در عرصه کشاورزی و امنیت غذایی با موضوعات مختلف محصولات گلخانه‌ای و دامی، محصولات سیب‌زمینی و دامی، محصولات انار، سیب‌ سمیرم و دامی، محصولات پسته، گل محمدی و گوشت مرغ در شهرهای مختلف استان برگزار شد.

پنجمین همایش چالش‌های زیست‌محیطی در عرصه کشاورزی و امنیت غذایی امروز با موضوع محصولات سبزی، صیفی و دامی در اصفهان با مشارکت شهرستان‌های نایین، برخوار، شاهین‌شهر، خور، خمینی‌شهر و اصفهان برگزار شد.

اهداف برگزاری همایش‌های شهرستانی پنج‌گانه، بسترسازی و فرهنگ‌سازی زیست‌محیطی، انتقال اطلاعات ضروری زیست‌محیطی به جامعه کشاورزی در شهرستان‌ها، پرداختن به امر آموزش و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجه به تولید محصول سالم بوده است.

مشارکت کنندگان این همایش نیز مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های نائین، خور و بیابانک، شاهین‌شهر و میمه، برخوار و دولت‌آباد، خمینی‌شهر، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان، دانشگاه صنعتی اصفهان، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان، کمیته کدکس مواد غذایی سازمان جهاد کشاورزی و سازمان تجارت، صنعت و بازرگانی استان اصفهان بوده است.

انتهای پیام/ش20/ط4000.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول