اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه:

فضای سبز بین‌راهی قابلیت 50 هکتار درختکاری دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه گفت: با تأمین اعتبارات لازم، فضای سبز بین‌راهی ابرکوه قابلیت 50 هکتار درختکاری دارد.

فضای سبز بین‌راهی قابلیت 50 هکتار درختکاری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، محمدمهدی صادقی عصر امروز در مراسم روز درختکاری اظهار داشت: منابع طبیعی هر جامعه، ثروت آن جامعه محسوب می‌شود که تنها به نسل حاضر تعلق ندارد و توجه همگان به حفظ این میراث‌های گرانبهای خدادادی آیندگان را نیز از آن بهره‌مند می‌کند.

وی افزود: اگر در راستای حفظ، احیا و توسعه این منابع تلاش نشود، در آینده شاهد جهانی غیرقابل زندگی خواهیم بود.

صادقی عنوان کرد: فضایی که امروز در آن نهال غرس می‌شود، فضای سبز بین‌راهی است که تاکنون پنج کیلومتر از آن درختکاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اعتباری که در سال 88 به این پروژه اختصاص یافت، زیر ساخت‌ها برای افزایش سرانه فضای سبز در ورودی شهرستان فراهم شد که تا به حال علاوه بر فراهم ساختن این زیرساخت‌ها، پنج کیلومتر از مسیر نیز نهال‌کاری شده است.

صادقی یادآور شد: در صورت فراهم شدن اعتبارات لازم، این طرح قابلیت توسعه 50 هکتار درختکاری را دارد که با توجه به موقعیت ویژه این محل، علاوه بر بیابان‌زدایی و توسعه فضای سبز، امکان تفریحی مناسبی نیز برای مردم شهرستان همچنین مسافران عبوری فراهم می‌شود.

صادقی در مورد تلاش‌های انجام شده در راستای بیابان‌زدایی در شهرستان ابرکوه، از تلاش‌های انجام شده در این راستا از جمله زیرکشت رفتن بالغ بر 12هزار هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان با گونه‌های مقاوم به خشکی خبر داد.

وی همچنین نیاز امروز شهرستان ابرکوه را، بحث مقابله با بیابان‌زایی اعلام کرد و خواستار توجه همگان به این مسئله مهم شد.

صادقی همچنین با بیان اینکه این اداره همه ساله و همزمان با شروع فصل در ختکاری اقدام به توزیع نهال در بین اقشار مختلف مردم می‌کند، از همگان خواست که به سهم خود در این کار یاری‌رسان منابع طبیعی باشند.

ارائه برخی از مقالات و اشعار منتخب فراخوان ادبی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه توسط پدیدآورندگان همچنین اهدای هدایای برگزیدگان آثار ارسالی از دیگر برنامه‌های این روز بود.

در پایان مراسم نیز مسئولان به همراه اعضای بسیج سازندگی و جوانان هلال‌احمر به غرس نهال در این محل پرداختند.

مراسم روز درختکاری در فضای سبز بین‌راهی ورودی ابرکوه از سمت شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول