اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

با گازرسانی به روستاها جلوی قطع درختان گرفته شود

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حفظ عرصه‌های ملی و جنگل‌های انبوه این استان نیاز به مدیریت صحیح دارد که گازرسانی به روستاها برای جلوگیری از قطع درختان یکی از این موارد است.

با گازرسانی به روستاها جلوی قطع درختان گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد در جمع مرتع‌داران و جنگل‌داران نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این استان به لحاظ طبیعت زیبا و چهار فصل خود هر ساله پذیرای مهمانان و گردشگران زیادی است که این موضوع بیش از هر چیز دیگری لزوم مدیریت صحیح و علمی را بر منابع ملی نشان می‌دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: این استان نیازمند مدیریتی جامع است تا با حفظ منابع طبیعی و ملی خود، نیازهای گردشگران و مردم هم‌استانی را برآورده کند و موجب کسب درآمد در جامعه شود.

وی تاکید کرد: اگر در برنامه‌ریزی‌ها به نیازهای مردم در طبیعت توجه شود بدون شک تا حد زیادی جلوی تخریب منابع ملی گرفته می‌شود و نسل‌های بعد نیز با فراغت بال از این منابع استفاده می‌کنند.

نیکزاد با بیان اینکه باید گازرسانی در روستاها جدی گرفته شود، گفت: نمی‌شود به یک فرد روستایی یا عشایری بگوییم که از سرما به خودش بلرزد ولی به درختی برای تامین سوخت خود دست نزند.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نیاز مردم و گردشگران به ویلاها و مکان‌های اسکان در دل طبیعت و دامان کوه‌های سر به فلک کشیده این استان از دیگر موضوعاتی است که باید در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود تا مردم مجبور نشوند برای برطرف کردن این نیاز خود با تخریب طبیعت و قطع درختان در حاشیه شهرها به ساخت ویلا اقدام کنند.

وی ابراز داشت: ساخت مجتمع‌های ویلایی در نقاط مناسب از راهکارهایی است که تا حد زیادی این نیاز مردم را پاسخ می‌دهد که این موضوع در دستور کار شهرداری یاسوج و میراث فرهنگی در پارک جنگلی یاسوج قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: حفاظت از عرصه‌های منابع ملی مهم‌ترین رسالت این اداره‌کل است که در این زمینه تلاش‌های بسیاری از سوی حافظان این منابع ارزشمند در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

کریم تباشیر افزود:  بیش از دو میلیون متر مکعب عملیات مکانیکی، بیولوژیکی و گابیون‌بندی در این زمینه انجام شده است.  

وی بیان داشت: از سال 84 و از شروع دولت نهم تاکنون افزون بر 14 هزار و 390 هکتار از اراضی ملی و طبیعی این استان تغییر کاربری شده است. 

تباشیر از برخورد قاطع اداره‌کل منابع طبیعی با سودجویان و متخلفین این بخش خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و 400 هکتار از اراضی ملی به نام دولت سند خورده است.

در پایان این دیدار از مرتع‌داران، جنگل‌داران و آبخیزداران نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول