اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

روز درختکاری پاسداشت یادآوری ارزش درخت و ترغیب درختکاری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: روز درخت‌کاری پاسداشت یاد آوری ارزش درخت و ترغیب درخت‌کاری در بین مردم است.

روز درختکاری پاسداشت یادآوری ارزش درخت و ترغیب درختکاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در مراسم روز درخت‌کاری با اشاره به اینکه فرهنگ درخت‌کاری باید بین مردم رواج پیدا کند، اظهار داشت: هر روز، روز درخت‌کاری است و مناسبت این روز در 15 اسفند ماه بیشتر به معنای  یادآوری ارزش درخت و درخت‌کاری در آستانه فصل بهار است.

وی با بیان اینکه باید به زحمات کشاورزان و باغداران به عنوان حافظان گنجینه‌های تمان نشدنی طبیعت ارج گذاشت، افزود: هر کجا که امکانات آب و خاک باشد باید برای احیاء و ایجاد فضای سر سبز آن تلاش کرد.

امام جمعه اصفهان به اقدام ملی کاشت درخت در 15 اسفند متناسب با هفته منابع طبیعی در کشور اشاره و تصریح کرد: در شرایط کنونی که شهرهای کشور به دلیل اجرای پروژه‌های عمرانی بهانه نابودی درختان کهنسال می‌شوند، کاشت درختان مثمر ثمر امری پسندیده است.

وی استان اصفهان را از جمله شهرهای کم آب و در حال اجرای پروژه‌های عمرانی برشمرد و گفت: استان اصفهان با توجه به جمعیت در حال رشد و نیز وجود برخی کارخانه‌های بزرگ صنعتی به افزایش سرانه فضای سبز بیشتری نیاز دارد.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه باید از این موهبت خدادادی استفاده کرد، ادامه داد: مسئولان استانی باید با توجه به خشکسالی‌های اخیر روش‌هایی را اتخاذ کنند که روش‌های نوین آبیاری در راستای افزایش فضای سبز و سرسبزی بیشتر منجر شود.

وی همچنین به ایجاد برنامه‌های فرهنگی متناسب با کاشت و حفظ درختان اشاره کرد و بیان داشت: علاقه‌مندان به طبیعت و محیط زیست مردم را بیش از پیش ترغیب به آیین درخت‌کاری کنند.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول