اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول زکات کمیته امداد گیلان خبر داد

آغاز وقف درختان بارده در گیلان

خبرگزاری فارس: مسئول زکات کمیته امداد گیلان از آغاز طرح وقف درختان بارده در این استان خبر داد.

آغاز وقف درختان بارده در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام حامد آزمایش بعد از ظهر امروز در همایش نیکوکاران این شهرستان با اشاره به اینکه تمام مراسم‌هایی که درباره نیکوکاری برگزار می‌شود یک مراسم معنوی است، اظهار داشت: حمایت از بچه‌های یتیم تنها در کمک‌های مادی محدود نمی‌شود بلکه کشیدن دست نوازش بر سر آنها نیز در نزد خداوند اجر زیادی دارد.

وی با تشریح اهمیت نماز و زکات در قرآن کریم، افزود: در 9 ماهه نخست امسال بیش از 80 تن برنج به عنوان زکات در سطح گیلان جمع‌آوری شد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری مقدار آن به 100 تن برسد.

مسئول زکات کمیته امداد گیلان، مقدار زکات نقدی جمع‌آوری شده در این مدت را حدود 350 میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: یکی از برنامه‌های جدید ما وقف درختان میوه بارده از طرف باغداران و کشاورزان بود که تاکنون 40 درخت گردو در روستای جیرنده رودبار وقف شده است.

وی شرط وقف درختان را باردهی آن عنوان کرد و با اشاره به اینکه به هر درخت وقف شده یک پلاک مخصوص نصب می‌شود، تصریح کرد: این طرح به دلیل مصادف شدن با ایام انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی با تاخیر مواجه شد.

آزمایش ادامه داد: در حال حاضر با پایان یافتن انتخابات این طرح را پیگیری می‌کنیم و برنامه‌هایی برای وقف درختان کیوی در منطقه آستارا داریم.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه عمده درختان منطقه آستارا و محصول آن کیوی است، برنامه‌هایی برای وقف حداقل یک درخت از هر باغدار با همکاری دهیاران و رضایت آنان را در دست اقدام داریم.

رئیس کمیته امداد آستارا نیز در این همایش هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از خیران و حامیان بچه‌های یتیم شهرستان رودسر دانست.

رحمت رجبی با اشاره به اینکه تمام خیران حاضر در این همایش مانند پدری دلسوز حمایت از بچه‌های یتیم را در آستارا بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: طبق آموزه‌های قرآنی بهترین راه برای بیمه کردن اموال مردم اهدای بخشی از اموال خود به نیازمندان است.

به گفته این مسئول هرکسی که به نیازمندان کمک کند خداوند 10 برابر آن را به او می‌بخشد و زندگی پر برکتی خواهد داشت.

در این همایش که با اجرای برنامه‌های متنوعی مانند اجرای سرود کانون خواهران پیرو ولایت و نیز اجرای نمایش طنز همراه بود در پایان با اهدای لوح تقدیر و جوایز از 150 نفر خیران و نیکوکاران شهرستان آستارا تجلیل به عمل آمد. 

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول