اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین روز از هفته منابع طبیعی

دانش‌آموزان کرجی درخت دانش در مدارس کاشتند

خبرگزاری فارس: در دومین روز از هفته منابع طبیعی دانش‌آموزان کرجی درخت دانش در مدارس خود کاشتند.

دانش‌آموزان کرجی درخت دانش در مدارس کاشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کلان‌شهر کرج ظهر امروز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای این طرح فرهنگ کاشت درخت در بین دانش‌آموزان و به تبع آن در بین خانواده‌ها نهادینه می‌شود.

عباس زارع افزود: دانش‌آموزان باید با نحوه کاشت درخت و لزوم نگه‌داری از درختان و فضاهای سبز آشنا شوند و خود را ملزم بر حفظ و نگه‌داری از این منابع کنند.

وی ادامه داد: در این طرح که با نام کاشت درخت دانش در مدارس انجام می‌شود، دانش‌آموزان با نحوه کاشت و غرس گل، گیاه و درخت طی هفته درختکاری از سوی این سازمان آشنا می‌شوند، این طرح با حضور کارشناسان این سازمان تا پایان هفته منابع طبیعی در مدارس اجرا می‌شود.

زارع تأکید کرد: توسعه فضاهای سبز نباید منحصر به معابر و ساخت پارک‌ها و بوستان‌ها خلاصه شود، بلکه ایجاد فضاهای سبز در مدارس نیز می‌تواند روحیه شادابی و طراوت را در بین دانش‌آموزان ایجاد کند تا آنان با روحیه بالاتری در سر کلاس درس حاضر شوند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه عده‌ای از روی ناآگاهی اقدام به تخریب منابع طبیعی و فضاهای سبز می‌کنند که این کار ضررهای جبان ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند.

زارع توسعه فرهنگ چگونگی استفاده از این گونه محیط‌ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: روش‌های استفاده از فضاهای سبز و عدم آسیب رساندن به این گونه منابع باید بیش از گذشته در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول