اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت سایپا پرس:

امیدواریم هر فرد ایرانی سالیانه یک درخت غرس کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سایپا پرس با اشاره به تاکیدات دینی مبنی بر غرس درخت گفت: امیدواریم هر فرد ایرانی سالیانه یک درخت غرس کند.

امیدواریم هر فرد ایرانی سالیانه یک درخت غرس کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، فضل‌الله جمالو ساعتی پیش در مراسم روز درختکاری در شرکت سایپا پرس با اشاره به اقدامات این شرکت در ترویج درختکاری، اظهار کرد: در مردادماه سال جاری 643 درخت در محیط این شرکت غرس شد که تاکنون یک دانه از این درخت‌ها از بین نرفته است و مراقبت‌های لازم از آنها انجام شده است.

مدیرعامل شرکت سایپا پرس افزود: امیدواریم این فرهنگ همه‌گیر شود و سرزمین‌مان را بی‌نیاز از کمربند سبز کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بزرگان دین بر فضیلت درختکاری تاکید کردند، گفت: ائمه اطهار علیهم‌السلام بر این فضیلت تاکید داشته و خودشان مکرر دستی در کاشت درخت و نهال داشتند و این را به عنوان تکلیف بر گردن ما گذاشته‌اند.

جمالو خاطرنشان کرد: امیدواریم ما نیز بتوانیم به عنوان شیعه و پیروان ائمه معصومین علیهم‌السلام این فضیلت را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت سایپا پرس در ادامه ابراز امیدواری کرد: هر خانواده ایرانی اگربتواند به تعداد اعضای خانواده در هفته درختکاری، درختی را غرس کند و به این ترتیب سالانه بالغ بر 70 میلیون درخت به‌صورت مردمی کاشته می‌شود و مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز بر اساس مسئولیتی که دارند این مهم را انجام می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در کشور برای درختکاری عنوان کرد: سرزمینی‌ که عمدتا کویرها و بیابان‌ها در آن وجود دارد نشانه‌ای از استعدادهای سرسبزی در آن کشور است.

جمالو با اشاره به باغ‌ سرسبز طبس گفت: در بیابان طبس باغ سرسبزی را مشاهده می‌کنید که زبان‌زد همگان است و این نشان‌دهنده آن است که در همان بیابان نیز می‌توان باغی زیبا را کاشت و ماندگار کرد که صدها سال باقی بماند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد فرهنگ درخت و درختکاری در سرزمین ایران جا بیفتد و بتوانیم سرزمینی با نشاط سرسبز و پویا داشته باشیم و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

مدیرعامل شرکت سایپا پرس در پایان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) تصریح کرد: در زمان خروج دجال و زمان ظهور امام زمان (عج) یکی از مظاهر ظهور حضرت بقیة‌الله اعظم (عج) گسترش درختکاری و سرسبزی است و اگر ما انشاءالله پیرو و منتظر واقعی حضرت حجت (عج) هستیم باید فرهنگ درختکاری و گسترش سرسبزی را ترویج دهیم.

انتهای پیام/س20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول