اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای مجلس نهم در رودبار:

انتخابات معیار گزینش قانونگذاران است

خبرگزاری فارس: کاندیدای مجلس نهم در رودبار گفت: انتخابات معیار گزینش کسانی است که به عنوان نماینده می‌خواهند اداره عمومی را در رکن قانونگذاری به نمایش بگذارند.

انتخابات معیار گزینش قانونگذاران است

عبدالله پورآقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار داشت: در فرآیند انتخابات، اشخاص و سازمان‌ها با اهداف راهبردی و برنامه مشخص به میدان می‌آیند و مجموع مسایلی که از طرف آنان به افکار عمومی عرضه می‌شود، ریشه در نوع نگاه و اندیشه آنان دارد.

وی افزود: مردم حق دارند از اندیشه‌ها، برنامه‌ها، شعارها و... نامزدهای انتخابات آگاه شوند و نامزدهای انتخابات نیز وظیفه دارند که اطلاعات لازم را در اختیار افکار عمومی قرار دهند تا مردم بتوانند در فضایی آرام و منطقی نامزد مورد نظر خود را ارزیابی و گزینش کنند.

این فعال سیاسی ادامه داد: برای گزینش شعار انتخاباتی ایده‌های فراوانی از طرف اطرافیان دریافت کرده و در نهایت عبارت «خوب می‌اندیشیم و خوب عمل می‌کنیم ولی شعار هرگز» را انتخاب کردم.

وی تحقق امر نمایندگی را مستلزم مشارکت عمومی، همدلی و همراهی مردم دانست و تصریح کرد: انتخابات نیز عرصه کارآمدی است و با انتخاب نماینده کارآمد، مجلس کارآمد شکل می‌گیرد و چنین مجلسی ضامن دفاع از ارزش‌ها و منافع ملی است.

پورآقایی اذعان داشت: ورود به عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مدیریتی دارای مبانی اصولی و توجیهات بنیادی است و هر قدر این حوزه‌ها از حساسیت و اهمیت بیشتری برخوردار باشد، بررسی شاخص‌ها و معیارها به همان اندازه عمیق‌تر است.

وی اضافه کرد: عرصه قانونگذاری و حضور در ساحت قوه مقننه یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین حوزه‌های زندگی اجتماعی به شمار می‌رود.

کاندیدای مجلس نهم در رودبار ادامه داد: ورود به عرصه قانونگذاری با تدابیری از طرف حاکمیت و مردم همراه است و اهمیت و نقش تاثیرگذار این حوزه ایجاب می‌کند تا حاکمیت، معیارها و شاخص‌هایی را برای نامزدی افراد تعیین کنند.

وی افزود: مردم طبق انتظارات، مطالبات و گرایش‌های خود نامزدهای مورد نظر را انتخاب می‌کنند و پارلمان یا دستگاه قانونگذاری به دستگاهی اطلاق می‌شود که کار ویژه آن وضع قوانین کلی و لازم‌الاجراست و پارلمان تجلی اراده ملی و تجسم بخش، قوه مقننه در یک کشور است و تعیین نمایندگان مردم برای قانونگذاری از طریق انتخاب انجام می‌شود.

پورآقایی انتخابات را گزینش کسانی دانست که با عنوان نماینده می‌خواهند اداره عمومی را در رکن قانونگذاری به نمایش در‌آورند.

این فعال سیاسی رودبار انتخابات را به معنای فنون گزینش و شیوه‌های مختلف تعیین نمایندگان دانست و اذعان داشت: توسط انتخابات می‌توان اراده شهروندان را در شکل‌گیری نهادهای سیاسی و تعیین متصدیان اعمال اقتدار سیاسی مداخله داد.

وی ابراز داشت: هنگامی که تصمیمی از طرف نمایندگان گرفته می‌شود مانند آن است که مردم تصمیم‌گیرنده اصلی هستند چرا که خواست نمایندگان خواست ملت است.

پورآقایی تهیه طرح جامع امنیت منطقه‌ای، ارائه طرح آموزش عمومی و ترویج فرهنگ قانون‌مداری، نظم‌مداری و زیست سالم، ارائه طرح توسعه نظم و امنیت شهرستان با مشارکت عمومی و هدف ارتقای امنیت در جامعه و فرآیند برگزاری انتخابات را بخشی از پیگیری‌ها و نظارت خود در حوزه سیاسی و امنیتی عنوان کرد.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول