اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه امیدیه:

حضور در انتخابات می‌تواند تحریم‌ها را خنثی کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه امیدیه گفت: حضور چشمگیر مردم در انتخابات می‌تواند تحریم‌های دشمنان را خنثی کند.

حضور در انتخابات می‌تواند تحریم‌ها را خنثی کند

حجت‌الاسلام مهدی علی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: انتخابات در هر کشور یکی از مهم‌ترین ابزارهای تعیین سرنوشت کشور است و حق رأی نیز یکی از مدرن‌ترین حقوقی است که در دوران معاصر شهروندان در نتیجه مبارزات دموکراسی‌خواهانه به آن دست یافته‌اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در 33 سال گذشته شاهد برگزاری دوره‌های متعدد انتخابات‌ بوده که هر کدام در جای خود اهمیتی ویژه داشته‌اند و در سال جاری نیز انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پیش است که به جرأت می‌توان از آن به عنوان حساس‌ترین و مهم‌ترین انتخابات در ایران نام برد.

امام جمعه امیدیه با بیان اینکه از ابتدای شکل‌گیری جمهوری اسلامی، حکومت همواره تلاش داشته تا در همه زمینه‌ها به استقلال برسد تصریح کرد: این تلاش‌ها در راستای رساندن وابستگی‌های دوران گذشته به حداقل بوده و اصرار ایران بر حفظ استقلال و بازیچه نشدن در سناریوی قدرت‌های جهانی باعث شده تا کشورمان همیشه به بهانه‌های مختلف مورد فشار قرار گیرد.

علی‌زاده با اشاره به فشارهای قدرت‌های غربی به بهانه برنامه هسته‌ای ایران خاطرن شان کرد: گسترش تحریم‌ها و قدرت‌نمایی نظامی آمریکا در خلیج فارس حکایت از وضعیت ویژه‌ای دارد که تنها حضور چشمگیر مردم در پای صندوق‌های رأی توان خنثی‌سازی آنها را دارد.

وی ادامه داد: هر چه این حضور در پای صندوق‌های رأی بیشترباشد به همان اندازه بقای نظام جمهوری اسلامی تضمین می‌شود و قدرت‌های جهانی برای دست‌درازی به ایران ناامید می‌شوند.

امام جمعه امیدیه اظهار کرد: نیروهای سیاسی در این زمان باید توانایی تشخیص منافع ملی را داشته باشند و اگر یک گروه سیاسی نتواند موقعیت حساس کنونی و منافع کشور را تشخیص دهد باید در اسلام‌خواهی و میهن‌دوستی خود تردید کند.

علی‌زاده افزود: یکی از مسائلی که غرب را در دو سال گذشته گستاخ کرد اتفاقات ناگواری بود که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 رخ داد.

وی در پایان گفت: امیدواریم که همه گروه‌های سیاسی و کاندیداها با درک این شرایط فضا را برای حضور پررنگ‌تر مردم فراهم کنند تا این انتخابات نیز به معنای واقعی کلمه به حماسه 12 اسفند تبدیل شود.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول