اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی اردبیل:

قرآن مظهر نجات بشر از خودسری‌ها است

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: رجوع به قرآن کریم و مطالعه این کتاب آسمانی مانع نخوت، خودسری و غرور کاذبی است که گاه گریبان انسان‌ها را می‌گیرد.

قرآن مظهر نجات بشر از خودسری‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عزیز صابر در گردهمایی مسئولان تشکل‌های قرآنی و مدیران این مجموعه‌ها اظهار داشت: همان‌گونه که خود قرآن کریم در آیات متعدد به شفابخش بودن کلام الهی تاکید می‌کند به یقین ندای قرآن می‌تواند بسیاری از گرفتاری‌ها و اسباب خودکامگی‌های ما را برطرف کرده و زمینه رشد و تعالی تربیتی و اخلاقی انسان را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه جامعه ما امروز به دلیل گرفتاری به برخی از اسباب ظاهری و مرسوم از مسیر حقیقی و تبیین شده در قرآن کریم دوری کرده است، تصریح کرد: بهترین راه سعادت و رستگاری جامعه ما و دور شدن از بسیاری از اسباب نگرانی و پریشان احوالی رجوع به پیام قرآن و مفاهیم آسمانی آن است که هم در عرصه اجتماعی و هم فرهنگی و سیاسی و اقتصادی درمان درد می‌باشد.

صابر خاطرنشان کرد: تحقق این امر نیازمند توسعه فعالیت‌ها و مراکز قرآنی است که انتظار می‌رود با فعال شدن و راه‌اندازی مؤسسات و خانه‌های فعال قرآنی این امر شکل عملیاتی و اجرایی به خود گرفته و همه سرمشق خود را مبانی انسان‌ساز قرآن و احادیث نبوی و علوی قرار دهند.

این مسئول با اشاره به رونق گرفتن فضای قرآنی در ایام سالگرد پیروزی انقلاب و اجرای 160 ویژه برنامه قرآنی در این ایام اضافه کرد: این برنامه‌های قرآنی اسباب حضور جوانان و نوجوانان را فراهم کرده و شاهد رشد روزافزون مبانی اسلامی و دینی در سطح اجتماع هستیم.

وی برگزاری محافل متعدد قرآنی، جشنواره‌های قرآنی کودک و نوجوان، نشست‌های قرآنی برای جوانان، انجام مسابقات مختلف قرآنی و همچنین تجلیل از قاریان و حافظان برتر را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد و ادامه داد: توسعه و رونق این برنامه‌ها سبب می‌شود تا تأثیرگذاری کلام قرآن بیش از هر زمان دیگر تبلور و عینیت پیدا کند.

به گزارش فارس، مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی اردبیل به همکاری مؤسسات، مراکز و مدارس قرآنی در اجرای این برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: ما امسال سعی کردیم محوریت اجرای برنامه‌های قرآنی را در مناسبت‌های مختلف روستاها و مراکز پرجمعیت قرار دهیم به طوری که در ایام سالگرد پیروزی انقلاب به طور متوسط روزانه 16 برنامه قرآنی تدارک دیده شده بود که در مناطق مختلف اجرایی شد.

وی به ثمرات و فواید برگزاری چنین برنامه‌های متنوع اشاره کرد و افزود: قرآن کریم به یقین بهترین سرمایه و ارزشمندترین عامل و اسباب حیات طیبه است که می‌توان زمینه دوری از خودکامگی‌ها و بسیاری از نابسامانی‌ها را برطرف کرد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول