اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نعیم‌آبادی در اختتامیه کنگره قرآن، سنت‌پژوهی و طب

تدبر محققان در قرآن در سلامت مردم تاثیرگذار است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: علم پزشکی از علم‌های سیال است که روز به روز در حال تغییر است و محققان باید با تدبر در قرآن بسیاری از رمز و رازهای قرآنی که در سلامت مردم تاثیرگذار است را به مردم ارائه دهند.

تدبر محققان در قرآن در سلامت مردم تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی عصر امروز در اختتامیه دومین کنگره قرآن، سنت پژوهی و طب اظهار داشت: علم پزشکی از علم‌های سیال است که روز به روز در حال تغییر است و محققان باید با تدبر در قرآن بسیاری از رمز و رازهای قرآنی که در سلامت مردم تاثیرگذار است را به مردم ارائه دهند.

وی افزود: در جهان اسلام پژوهش‌های بسیار زیادی در ارتباط با حوزه سلامت جسم و روان در قرآن انجام شده است که باید از یافته‌های قرآنی سایر کشورهای مسلمان بهره‌مند شد.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به ارتباط دادن پژوهشگران علوم پزشکی با قرآن یادآور شد: قرآن کتاب تدبر و تفکر است و باید با تدبر به پیام‌های سلامتی برسیم و برای ارتقا سلامتی در اختیار مردم قرار گیرد.

نعیم‌آبادی مرزهای دانش پزشکی را فراتر از گذشته دانست و خاطرنشان کرد: دانش سیال است و مرز ثابتی ندارد و در علم پزشکی هر روز مرزهای پزشکی فراتر می‌رود.

وی همچنین با اشاره به علت ناشناس ماندن بسیاری از بیماری‌ها بیان داشت: بسیاری از بیماری‌ها بدون علت است که با تدبر در قرآن می‌توان ارتباط آن را با مسائل روحی و روانی جستجو کرد.

یادآور می‌شود دومین کنگره قرآن، سنت پژوهی و طب امروز با حضور بیش از 200 پژوهشگر در بندرعباس آغاز شد.

در این کنگره یک روزه از 44 مقاله مورد قبول در دبیرخانه 26 مقاله به صورت سخنرانی و 18 مقاله به صورت پوستر ارائه شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول