اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلیج فارس میزبان قاریان نور/34

دستورات روشنگرایانه قرآن عامل جنبش‌های مردمی در منطقه است

خبرگزاری فارس:‌ مشاور وزیر کار، تعاون و رفاه در حوزه کشورهای خلیج فارس با اشاره به نقش قرآن در بیداری اسلامی گفت: بی‌گمان نقش این کتاب مقدس در شکل‌گیری انقلاب‌های منطقه نقشی محوری و بی‌بدیل است.

دستورات روشنگرایانه قرآن عامل جنبش‌های مردمی در منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد راستی عصر امروز در حاشیه برگزاری مسابقات سراسری قرآن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جنوب کشور سال‌ها تشنه میزبانی و برگزاری چنین مسابقاتی بود، اظهار داشت: برگزاری این مسابقات در جنوب کشور و به ویژه هرمزگان به دلیل قرارگیری در حاشیه آب‌هایی که به عنوان مهد قرآن شناخته می‌شود می‌تواند تاثیرات قابل ملاحظه‌ای حتی در برخی از کشورهای جنوبی ایران نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: با هماهنگی که در بین دستگاه‌های مختلف و به ویژه دستگاه‌های مذهبی در هرمزگان ایجاد شده است امید است این استان میزبان خوبی برای این مسابقات باشد.

مشاور وزیر کار، تعاون و رفاه در حوزه کشورهای خلیج فارس اضافه کرد: انقلاب اسلامی مولد، تولد دوباره و حقیقی قرآْن به واسطه روشنگری‌های امام خمینی (ره) است.

راستی با اشاره به جنبش‌های مردمی در کشورهای منطقه یادآور شد: به جرات می‌توان گفت که یکی از عناصر مهم در تشویق و ایجاد انگیزه جوانان این کشورها برای اعتراض علیه حاکمان مستبد عمل به دستورات روشنگرایانه قرآن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قرآن برای زندگی مردم و به ویژه در امور اشتغال، بازار و اقتصاد دستوراتی متعدد و فراوان دارد، گفت: مادامی که برنامه‌های توسعه‌ای و سایر امور در کشور بر‌اساس تعالیم و دستورات قرآن پیش برود مطمئنا موفقیت کشور تضمین خواهد شد.

مشاور وزیر کار، تعاون و رفاه با بیان اینکه این وازرتخانه نیز طی سال‌ برنامه‌های مختلفی را برای اقشار زیرپوشش و به ویژه کارگران و خانواده‌های آنان دارند، اظهار امیدواری کرد‌ کارگران استان بتوانند از سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن در بندرعباس و ابعاد معنوی و عرفانی آن نهایت استفاده را ببرند.

راستی در پایان سخنان خود از تلاش‌ دستگاه‌های میزبان و دست‌اندکار در امور برگزاری این مسابقات به دلیل برخوردار کردن استان از فواید و فیوضات قرآنی در قالب مسابقات مذکور قدردانی کرد.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول