اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر و مدرس دانشگاه:

میزان ارتباط با قرآن به نوع نگاه به آن باز می‌گردد

خبرگزاری فارس: پژوهشگر و مدرس دانشگاه گفت: به اندازه‌ای که نگاه ما به قرآن درست باشد، می‌توانیم با قرآن ارتباط برقرار کنیم و این نخستین نکته‌ای است که باید نسبت به قرآن بدانیم.

میزان ارتباط با قرآن به نوع نگاه به آن باز می‌گردد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اصغر طاهر زاده ظهر امروز در دومین روز از نخستین همایش نخبگان قرآنی در هتل کوثر اصفهان اظهار داشت: نگاه اشراقی علامه طباطبایی به قرآن کریم ناشی از ارتباط او با قرآن و درک علم فصولی است.

وی با اشاره به اینکه آیت‌‌الله ‌جوادی‌ آملی در تبیین شخصیت مفسران وحی الهی همچون علامه طباطبایی، آن‌ها را دارای حیات‌های متفاوت دانست، تاکید کرد: علامه طباطبایی از طریق حق‌‌الیقین که پشتوانه عین‌الیقین است، مفاهیم عینی و ذهنی قرآن را درک کرده بود.

وی با اشاره به اینکه برای درک قرآن باید آن را به عنوان حقیقت وجودی دریافت، بیان داشت: علامه طباطبایی با طهارت قرآن را درک کرد و تنها راه ارتباط با قرآن علم حصولی و مبانی مفهومی آن است.

طاهر زاده با اشاره به اینکه ممکن است کلام الهی در دل استقرار نیابد، تصریح کرد: حضرت صادق (ع) در این زمینه فرمودند "قلب انسان به طور کامل با خدا آشنا است و می‌تواند وجود خدا را حس کند".

وی افزود: به اندازه‌ای که نگاه ما به قرآن درست باشد، می‌توانیم با قرآن ارتباط برقرار کنیم و این نخستین نکته‌ای است که باید نسبت به قرآن بدانیم.

پژوهشگر و مدرس دانشگاه به جایگاه وجودی یا اشراقی قرآن که فراتر از الفاظ در عالم غیب است، اشاره و بیان کرد: این مقام همچون نوری بر قلب رسول خدا (ص) نازل شد.

وی تاکید کرد: هر کس به همان اندازه‌ای که از طهارت بهره‌‌مند باشد، با حقیقت قرآن مأنوس می‌شود.

طاهر زاده اضافه کرد: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، نظر به جنبه‌ وجودی قرآن است که قلب‌های آماده و پاک و منور به رعایت حرام و حلال الهی می‌تواند با جنبه‌ وجودی قرآن تماس داشته باشد.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول