اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

نخبگان قرآنی یکی از سرمایه‌های بزرگ کشور محسوب می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: یکی از سرمایه‌های بزرگ ما نخبگان قرآنی هستند که به برکت دین اسلام این سرمایه به راحتی در دسترس ما قرار دارد.

نخبگان قرآنی یکی از سرمایه‌های بزرگ کشور محسوب می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نسرین سلطان‌خواه ظهر امروز در دومین روز از نخستین همایش نخبگان قرآنی در هتل کوثر اصفهان اظهار داشت: هر چه در مورد قرآن صحبت شود، کم است و نمی‌توانیم حق مطلب را به جا آوریم.

وی با اشاره به اینکه فضاهای ذهنی و فکری در ارتباط با استعدادهای برتر یک فضای هماهنگ است، ادامه داد: افراد نخبه خود باید انسجام داشته باشند و با یک رویکرد مشخص وارد آن شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: گاهی با این موضوع از سوی برخی افراد مواجه می‌شویم که نخبه چه تعریفی دارد و چرا باید برخی با این عنوان مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

وی در جواب این سوال تصریح کرد: این نگاه منفی بسته به نگرش آن افراد دارد اما زمانی که در مورد انسان‌ها صحبت می‌کنیم باید دید از چه جهان‌بینی توحیدی به این قضیه نگاه می‌کنند.

سلطان‌خواه با اشاره به برنامه‌ای که برای نخبگان ترتیب داده می‌شود، تاکید کرد: نخستین شرط برای پیدا کردن جایگاه در بین مردم و گفتمان‌های عمومی این است که حرف مردم شنیده شود و جهت حرکت سیاست‌گزاران مخالف جهت حرکت جامعه نباشد.

وی با ذکر مثالی اضافه کرد: در مورد انرژی هسته‌ای و هدفمند کردن یارانه‌ها همراه کردن جریان عمومی جامعه و به خصوص همراهی رهبر معظم انقلاب با این موارد بسیار کمک کرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به صحبت معظم له اظهار داشت: جریان عمومی در راه صحیح هدایت نمی‌شود و رشد آن شتاب نمی‌گیرد، مگر با قافله‌سالارانی چون نخبگان که استعدادهای برترند و دیگران را به این سمت هدایت می‌کنند.

وی تاکید کرد: در یک نگاه در مورد استعدادهای برتر و نخبه این تلقی می‌شود که نخبگان حقی دارند و به واسطه برخورداری از این استعداد تکلیف بیشتری را به گردن دارند و بنیاد‌ها مکلف به کمک به آن‌ها است.

سلطان‌خواه با بیان این مطلب افزود: برای رسیدن مردم به سعادت و خوشبختی باید دین آن‌ها را نیز مد نظر قرار داد و از دین برای این امر کمک گرفت.

وی با اشاره به نخبگان قرآنی ادامه داد: این نخبگان از زبان قرآن یاد می‌گیرند که چگونه زندگی کنند و در تحقق این امر بزرگ مسئول هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تصریح کرد: افرادی چون علامه طباطبایی‌ها نخبگان قرآنی و سرمایه‌های ما هستند که بسیار راحت در دسترس بوده، در صورتی‌که برای جریان‌سازی‌های علمی و فناوری نیاز به زیرساخت‌ها، مراکز و تجهیزاتی است.

وی یکی از سرمایه‌های بزرگ ملت ایران را نخبگان آن دانست و افزود: در تمام جهان برای اینکه یک هویت ملی و منسجم شکل بگیرد، نیاز به برنامه‌ریزی‌های بسیار دارد، در صورتی‌که در کشور ما به برکت دین اسلام این وحدت در بین مردم وجود دارد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول