اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار آسودی خبر داد

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن نیروهای مسلح کشورهای اسلامی

خبرگزاری فارس: معاون ‌فرهنگی‌ و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن نیروهای مسلح کشورهای اسلامی در سال 91 است.

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن نیروهای مسلح کشورهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سردار محمدعلی آسودی ظهر امروز در اختتامیه مسابقات کشوری قرآن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات دانشگاه امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار داشت: قرآن راهبرد اساسی برای کسب معنویت دارد و می‌تواند تمام راهبردها را به ما نشان دهد و انس با قرآن ما را در فهم بهتر محورهای اصلی پاسداران یاری می‌رساند.

معاون ‌فرهنگی‌ و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شاخصه‌های اصلی پاسداران انقلاب اسلامی گفت: معنویت، بصیرت و ولایت‌مداری شاخصه‌های اصلی پاسداران است که با داشتن این شاخصه‌ها دشمن نمی‌تواند کوچک‌ترین غلبه‌ای بر این مجموعه و نظام اسلامی داشته باشد.

آسودی تصریح کرد: اگر قرار است پاسدار انقلاب اسلامی پیشرونده و پرشتاب برای رسیدن به اهداف عالیه نظام داشته باشیم و از دستاوردهای عظیم انقلاب پاسداری کنیم باید معنویت، بصیرت و ولایت‌مداری خود را تا بی‌نهایت افزایش دهیم.

معاون ‌فرهنگی‌ و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: برای رسیدن به این منظور و کسب معنویت بیشتر و بصیرت نافذ راهی جز تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) و پیروی از ولایت وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بهره‌گیری و انس با قرآن و تلاوت و حفظ آن به ما کمک می‌کند تا محورهای اصلی پاسداران را حفظ کنیم بیان داشت: بر همین اساس سپاه پاسداران برنامه گسترده‌ای در زمینه قرآن داشته و برپایه محافل انس با قرآن که روح و روان را صیقل می‌دهد،با تاثیرگذاری بالا اجرا شده است.

آسودی به ذکر نکاتی از این برنامه‌ها پرداخت و متذکر شد: تلاوت یک صفحه قرآن هر روز در مجموعه سپاه در اولویت قرار دارد و تمام شاغلان اعم از خواهران و برادران در این امر شرکت دارند و حفظ قرآن کریم برای اقشار مختلف در سپاه اجرا می‌شود.

معاون ‌فرهنگی‌ و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود:حفظ قرآن کریم در قالب طرح الحافظون برای برادران و طرح حضرت معصومه(س) برای خواهران سپاهی برنامه‌ریزی شده و به صورت تخصصی در هر رشته برگزار می‌شود.

معاون ‌فرهنگی‌ و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطوح مختلف و برگزاری مسابقات را در ترویج معارف اسلامی و فرهنگ قرآنی در سپاه پاسداران را موثر دانست و تصریح کرد: ما در 30 سال گذشته مسابقات قرآن‌ کریم را برای برادران پاسدار برگزار کردیم و برای خواهران دهمین دوره را‌ امسال برگزار می‌کنیم.

آسودی یادآور شد: در این مسابقات از مجموع 12هزار نفر از مسابقات مقدماتی به نیمه‌نهایی و از نیمه‌نهایی به نهایی راه یافتند و به رقابت پرداختند.

معاون ‌فرهنگی‌ و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: 650 نفر از برادران در رشته های مختلف تحقیق، ترتیل، حفظ و مفاهیم در مشهد به رقابت پرداختند و نفرات اول تا سوم هر رشته توسط داوران برجسته انتخاب و معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در سال 88 و 90 سپاه پاسداران بین نیروهای مسلح در مسابقات قرآن رتبه نخست را در بخش خواهران و برادران کسب کرد، خاطرنشان کرد: در رقابتی که در کشور عمان از 22 بهمن‌ماه آغاز شده 8 نفر از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به این مسابقات اعزام شدند که 4 نفر از این افراد سپاهی هستند و رتبه‌های خوبی را تاکنون کسب کرده‌اند.

آسودی از میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی در سال 91 خبر داد و گفت: این اتفاق‌ مهم سال آینده در تهران برگزار‌ می‌شود.‌

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول