اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه‌آهن اراک:

راه‌آهن پاسخگوی توقعات مردم نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه‌آهن اراک گفت: سطح توقعات مردم و مسئولان از حمل و نقل ریلی بالا است، اما زیرساخت‌های ما برای پاسخ دادن به این توقعات مناسب نیست.

راه‌آهن پاسخگوی توقعات مردم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عبدالله عامری صبح امروز در نشست با مسئولان آژانس‌های مسافری اراک اظهار داشت: زیرساخت‌های موجود در بخش راه‌آهن امکان برآورده کردن مطالبات مردمی را فراهم نمی‌سازد، بنابراین اگر می‌خواهیم در این بخش به توقعات مردم پاسخ دهیم باید به طور جدی در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم.

وی تصریح کرد: توجه جدی مسئولان به حمل و نقل ریلی از ضروریات است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل راه‌آهن اراک با اشاره به تشکیل معاونت مسافری در راه‌آهن کشور گفت: با تشکیل این معاونت نقش راه‌آهن در زمینه ارائه خدمات مسافری یک نقش کاملا نظارتی است.

عامری با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و افزایش تقاضاها برای مسافرت با قطار افزود: ما در ایام پیک کاری تنها قادر به تامین 10 درصد از تقاضای مردم هستیم و از برآورده کردن 90 درصد تقاضاها ناتوانیم و به علت عدم تناسب عرضه و تقاضای بلیت در ایام نوروز، فشارهای زیادی بر آژانس‌های مسافرتی وارد می‌شود.

وی تاکید کرد: قطارهای مسافری ویترین راه‌آهن محسوب می‌شوند و ما باید نهایت تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات در این بخش به کار ببندیم.

مدیر عامل راه‌آهن اراک ادامه داد: اگر به بخش مسافری در راه‌آهن به عنوان یک بنگاه اقتصادی نگاه کنیم، این بخش برای راه‌آهن سودآور نیست، بلکه زیان‌آور هم هست، زیرا هزینه‌ای که برای مسافرت با قطار از مردم دریافت می‌شود به هیچ وجه همخوانی با هزینه‌هایی که صورت می‌گیرد ندارد و امکان گران کردن بلیت هم وجود ندارد، از سوی دیگر هر قطار مسافری یک و نیم رام قطار باری را متوقف می‌کند در حالی که منبع اصلی درآمد راه‌آهن از محل حمل بار است.

حسین ماسوری رئیس نمایندگی شرکت رجاء در اراک نیز گفت: پیش فروش بلیط‌های نوروزی به صورت اینترنتی در محورهای جنوب از روز گذشته و محور مشهد مقدس از امروز آغاز شده و پیش فروش آنلاین این دو محور نیز به ترتیب از اول و دوم اسفند ماه ساعت 7 صبح آغاز می‌شود.

به گفته وی فروش بلیت قطارهای بین‌المللی نیز به صورت آنلاین از سوم اسفند راس ساعت 7 صبح آغاز می‌شود.

ماسوری افزود: فروش بلیت در آژانس‌های مسافری طبق سنوات گذشته انجام می‌شود و همه آژانس‌ها موظف هستند از ساعت 7 صبح تا 18 به صورت یک‌سره نسبت به فروش بلیط‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول