اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

راه‌آهن اردبیل 38 درصد پیشرفت دارد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: پروژه راه‌آهن میانه ـ اردبیل به طول 180 کیلومتر و در شش قطعه با پیشرفت فیزیکی 38 درصد در دست اقدام است.

راه‌آهن اردبیل 38 درصد پیشرفت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه جمع‌بندی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی افتتاح شده در ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: با توجه به وعده رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی با تزریق اعتبار بیشتر در دو سال آینده قرار است این پروژه تا پایان دولت دهم تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: بنا به وعده مسئولان مقرر شده است سال آینده از محل فروش اوراق مشارکت که از روزهای آینده انجام می‌شود 200 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق شود.

استاندار اردبیل با یادآوری اینکه در ایام‌الله دهه فجر 247 پروژه در 10 شهرستان و شهرها و مناطق روستایی مختلف به ارزش 157 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، افزود: این پروژه‌ها از محل اعتبارات دولتی، تسهیلات بانکی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در عرصه‌های تولیدی، صنعتی، عمرانی و خدماتی تکمیل شده و به بهره‌برداری رسید.

صابری با اشاره به علل متفاوت بودن آمار افتتاح‌ها در ایام دهه فجر یادآور شد: گاه چند پروژه در یک سر فصل به مانند آبرسانی، گازرسانی، راهسازی و ... به بهره‌برداری رسید که در برخی از اظهار نظرها مجموع این پروژه‌ها یک طرح و در برخی موارد تک تک آنها به عنوان پروژه جداگانه مدنظر قرار گرفت و به همین دلیل در ارائه آمارها گاه تفاوت‌هایی را مشاهده می‌کردیم.

این مسئول ادامه داد: ما با در نظر گرفتن پروژه‌هایی که در یک سر فصل در شهرستانی به صورت گروهی افتتاح می‌شد را لحاظ کردیم به گونه‌ای که هیچ پروژه‌ای را نیز که به 100 درصد شرایط و وضعیت افتتاح کامل نرسیده بود به بهره‌برداری نرساندیم و تلاش کردیم پروژه‌هایی که 100 درصد تکمیل شده بود را مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار دهیم.

رئیس شورای اداری استان تصریح کرد: با این افتتاح‌ها رشد و توسعه استان در بخش‌های متفاوت سرعت زیادی گرفته و ما بخش عظیمی از سرمایه‌گذاری‌های خود را در بخش روستایی و مناطق محروم قرار دادیم تا روستانشینان ما از نعمات بزرگ انقلاب اسلامی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابری در پایان سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌های مختلف بهداشتی، آموزشی، علمی و دانشگاهی و روند رو به رشد بخش‌های مختلف اظهار داشت: ما امروز در حوزه بهداشت با تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها راه‌اندازی 44 واحد دانشگاهی با ظرفیت 80 هزار دانشجو و باسوادی 85 درصد مردم استان در کنار بهره‌مندی بسیاری از روستانشینان از نعمت آب، برق، گاز و راه ارتباطی رفاه موجود در مناطق مختلف را ارتقا دادیم و از مهاجرت‌های بی‌رویه نه تنها جلوگیری شده بلکه شاهد آغاز مهاجرت‌های معکوس از مناطق شهری به روستایی هستیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول