اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر صورت گرفت

افتتاح ترمینال مسافربری شماره 2 راه‌آهن زنجان

خبرگزاری فارس: همزمان با دهه فجر ترمینال مسافربری شماره 2 راه‌آهن زنجان افتتاح شد.

افتتاح ترمینال مسافربری شماره 2 راه‌آهن زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مدیر کل راه‌آهن شمال‌غرب عصر امروز در مراسم افتتاح ترمینال مسافربری شماره 2 راه‌آهن زنجان اظهار داشت: طبق دستوری به وزارت راه راه‌آهن شمال غرب به سال 1316 برای ارتباط بین آذربایجان و مرکز کشور احداث شد.

حسن ماسوری با بیان اینکه خط قزوین ـ زنجان در دوازدهم مهر ماه سال 1319 راه‌اندازی شد، ادامه داد: پس از این امر این خط ریلی توسعه بسیاری یافته است.

وی اذعان داشت: در حال حاضر راه‌آهن شمال غرب در مسیر ارتباطی خود شهرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرم‌دره، زنجان، میانه، هشترود، خراجو و مراغه را پوشش می‌دهد.

مدیر کل راه‌آهن شمال‌غرب یادآور شد: در حال حاضر این اداره کل دارای 485 کیلومتر خطوط اصلی و 125 کیلومتر خطوط فرعی است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل اهمیت راه‌آهن شمال غرب این است که این راه تهران را به تبریز و غرب کشور را به شمال و جنوب و شرق و در نتیجه ایران را به اروپا مرتبط می‌کند.

ماسوری با اشاره به افتتاح و راه‌اندازی ایستگاه راه‌آهن میاندوآب توسط رئیس جمهور یادآور شد: این امر موجب اتصال این راه به حوزه استحفاظی راه‌آهن شمال غرب شده است.

وی تصریح کرد: افتتاح این راه موجب شده استان‌های زیر پوشش این خط از سه استان به چهار استان قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی افزایش پیدا کند.

ماسوری خاطر نشان کرد: در حال حاضر علاوه بر چهار استان مذکور که زیر پوشش راه‌آهن شمال غرب قرار دارند، ساکنان شهرهای ملکان و میاندوآب نیز از خدمات ریلی بهره‌مند هستند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان راه‌آهن شمال غرب یادآور شد: راه‌آهن زیربنای توسعه هر کشوری است.

مدیر کل راه‌آهن شمال غرب اذعان داشت: راه‌آهن با ویژگی‌هایی که دارد نقش انکار ناپذیری در ارتقای کمی و کیفی اقتصاد و فرهنگ جامعه دارد.

وی با اشاره به نقش با اهمیت حمل و نقل در انجام کارهای مختلف یادآور شد: وجود راه‌های ارتباطی مختلف موجب پیشرفت کشور می‌شد.

ماسوری با بیان اینکه جابه‌جایی با راه‌آهن یکی از ایمن‌ترین نوع حمل و نقل محسوب می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر راه‌آهن با نقش منحصر به فردی که در توسعه جوامع داشته است، از اهمیت ویژه‌ای در بین کشورهای منطقه برخوردار است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول