اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام دهه فجر

7 پروژه راه‌آهن اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان گفت: در ایام دهه فجر جاری، هفت پروژه راه‌آهن اصفهان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

7 پروژه راه‌آهن اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد
بهروز تاکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به پروژه‌های اجرایی این اداره در سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: عملیات باز‌سازی، نما‌سازی و توسعه ساختمان ایستگاه بادرود در این ایام صورت می‌گیرد.

وی به زمان آغاز اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه از نیمه دوم فروردین‌ماه سال‌جاری آغاز شده است.

مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان با اشاره به دستاوردهای این پروژه تصریح کرد: احداث ایستگاه زیبا‌سازی محیطی، ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات و احداث سالن جدید انتظار مسافری از مهم‌ترین نتایج اجرای این پروژه به شمار می‌رود.

وی به احداث سکوی دوم مسافری و زیر‌گذر عبور مسافران در ایستگاه کاشان اشاره کرد و ادامه داد: عملیات اجرای این پروژه با هدف توسعه فضای لازم به منظور رفاه حال مسافران، افزایش ضریب ایمنی و حفظ جان مسافران و عابران پیاده، فراهم کردن افزایش تعداد قطار‌های مسافری در آینده از اواخر خردادماه سال‌جاری آغاز شده و بهره‌برداری از آن در ایام دهه فجر جاری صورت می‌گیرد.

تاکی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه عملیات به‌سازی پلاک فیروزه-سیستان در این ایام تاکید کرد: عملیات اجرای این پروژه از اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در اصفهان آغاز شده است و افزایش سرعت قطار‌ها، بهبود وضعیت کیفی خطوط راه‌آهن و حفظ حالت ارتجاعی خط آهن از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب  مقارن با بهره‌برداری از هفت پروژه راه‌آهن اصفهان است، اضافه کرد: احداث تقاطع غیر هم‌سطح نصر‌آباد از دیگر پروژه‌های اجرایی این اداره در این ایام است.

مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه نیز از اواخر فروردین‌ماه سال‌جاری در اصفهان آغاز شده است، بیان داشت: حذف گذر‌گاه هم‌سطح، ارتقای ضریب ایمنی در عبور و مرور وسایل‌نقلیه ریلی و خودرو‌های سواری و پیشگیری از وقوع سوانح و حوادث احتمالی ریلی از اهداف اجرایی این پروژه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه عملیات احداث سکوی مسافری و امکانات رفاهی در ایستگاه ورزنه نیز از نیمه دوم اسفندماه سال گذشته در اصفهان آغاز شده است، گفت: این پروژه نیز در این ایام مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و احداث سرویس‌های بهداشتی، ایجاد امکانات لازم در راستای توقف قطار‌های مسافری برای ادای فریضه نماز و باز‌سازی کامل نماز‌خانه از اهداف اجرای این پروژه است.

تاکی با اشاره به نصب پمپ‌های دیجیتالی و هوشمند سوخت در ایستگاه‌های اصفهان، سیستان و کاشان اظهار داشت: عملیات اجرای این پروژه نیز از اواخر مهرماه سال‌جاری در اصفهان با هدف بهینه‌سازی مصرف سوخت، کاهش زمان سوخت‌گیری دیزل و سهولت در سوخت‌گیری دیزل‌ها آغاز شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از عملیات شبه به‌سازی بلاک خیر‌آباد - هرند در ایام دهه فجر جاری افزود: این پروژه نیز از ابتدای دی‌ماه سال‌جاری در اصفهان آغاز شده است و راه‌آهن اصفهان طی روز‌های آینده به بهره‌برداری از این پروژه‌ها می‌پردازد.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول