اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر خبر داد

پرداخت 13 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه‌آهن بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: با تعامل دو وزیر اعتبارات خوبی برای سال آینده پروژه خط راه‌آهن بوشهر گذاشته شده و امسال نیز 13.6 میلیارد تومان برای تسریع پروژه پرداخت کرده‌ایم.

پرداخت 13 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه‌آهن بوشهر
علیرضا صفایی بوشهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی گفت: امسال با توجه به رویکرد اداره راه و شهرسازی و فرامین رهبری در سال جهاد اقتصادی با برنامه‌های از پیش تعیین شده چهارم و پنجم توسعه و سیاست‌های وزیر ولایی دولت کارهای خوبی در بخش زیرسازی انجام شده است.
صفایی اضافه کرد: در شهرستان دشتی تعدادی پروژه روستایی داریم که در دهه فجر افتتاح می‌شود و در این شهرستان شبکه راه‌های روستایی بالای 50 خانوار تکمیل شده و سیاست بعدی ما احداث شبکه روستایی بالای 20 خانوار است که در دشتی 95 درصد آن محقق شده است.
وی ادامه داد: ترمیم و تعریض راه سنا به ناصری که از نقاط پرحادثه‌خیز است به طول 15 کیلومتر در دهه فجر افتتاح می‌شود و قطعه اول راه دولت‌آباد به زیارت حداکثر تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
صفایی تصریح کرد: از دیگر پروژه‌های ما جاده بوشهر به دیر است که بخش عمده آن در دشتی و نقاط ساحلی تنگستان است و قطعه چهاردهم آن به طول 15 کیلومتر از سه راه دلوار را افتتاح می‌کنیم و یک قطعه آن به طول 67 کیلومتر در حوزه استحفاظی دشتی کارهای مقدمات مناقصات را انجام داده‌ایم و دو پیمانکار برای آن مشخص شده است.
وی افزود: با توجه به حساس بودن شهرستان دشتی و وسعت آن ورودی مرکز شهرستان چهار خطه می‌شود و به پیمانکار اعلام کرده‌ایم که به ماشین‌آلاتش اضافه کند.
مدیرکل راه وشهرسازی بوشهر خاطر نشان کرد: بزرگراهی که برای بوشهر به برازجان برای تردد چهار هزار و 500 خودرو در شبانه‌روز تعریف شده که هم‌اکنون بیش از 19 هزار خودرو در طول شبانه‌روز در این مسیر تردد می‌کنند و قطعه اول که از بوشهر به چغادک به طول 15 کیلومتر است کارگاه آن فعال است و عملیات اجرایی آن در سال آینده و از طریق اعتبارات ملی و استانی آغاز می‌شود.
صفایی با اشاره به خط راه‌آهن در بوشهر گفت: برای مسیر راه‌آهن 18 قطعه به مسافت 644 کیلومتر تعریف شده که 50 درصد جزو تعهدات وزارت نفت و 50 درصد جزو تعهدات وزارت راه و شهرسازی است که زیرسازی تا مرحله ریل‌گذاری جزو تعهدات نفت و احداث ریل و ایستگاه و واگن تعهدات وزارت راه و شهرسازی است.
وی افزود: با تعامل دو وزیر اعتبارات خوبی برای سال آینده گذاشته شده و امسال نیز 13.6 میلیارد تومان برای تسریع پروژه پرداخت کرده‌ایم و با قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار این پروژه به توافق رسیده‌ایم و امید است تا برنامه پنجم توسعه به شبکه ریلی کشور متصل شویم.
صفایی در ارتباط با پروژه مسکن مهر در دشتی گفت: پروژه 430 واحدی مسکن مهر دشتی تاکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ولی انتظارات ما عملی نشده و به تازگی جلسه‌ای با مسئولان شهرستان و پیمانکار در این رابطه برگزار کردیم و به پیمانکار تذکر دادیم.
وی اضافه کرد: تسهیلاتی پیش از این از وزیر گرفته بودیم و قسمتی از آن را نگه داشتیم که اگر پیمانکار به تعهداتش عمل نکرد مابقی تسهیلات به آن پرداخت نشود و تا پایان سال اگر پروژه را تحویل ندهد به لیست سیاه پیمانکاران اضافه کرده و وی را به اداره کل بازرسی معرفی می‌کنیم.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول