اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

پروژه راه‌آهن اردبیل به 85 درصد پیشرفت رسیده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت هشت درصدی پروژه ملی راه‌آهن اردبیل امروز به 85 درصد پیشرفت فیزیکی در چهار قطعه آن رسیده است.

پروژه راه‌آهن اردبیل به 85 درصد پیشرفت رسیده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قاسم محمدی بعد از ظهر امروز در دیدار مردمی خود اظهار داشت: عملا قطعه‌های ۶ ، ۵، ۴ و یک راه‌آهن اردبیل وجود داشت و مابقی قطعه‌ها تنها روی کاغذ حرف و سخنش بود و از 550 میلیارد تومان اعتبار این پروژه تنها 50 میلیارد تومان تا سال 86 هزینه شده بود.
وی با بیان اینکه چهار قطعه دیگر این پروژه به 18 پل و تونل نیاز دارد، یادآور شد: این قطعات نیز آغاز شده و در مرحله پل و تونل‌گذاری است تا بتوانیم بر اساس وعده دولت تا سال 92 این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.
این نماینده مجلس به شایعات الحاق این راه‌آهن به جلفا به جای مغان اشاره کرد و افزود:‌ با پیگیری‌های مستمر امروز شاهد ردیف بودجه‌ای مستقل برای راه‌آهن میانه اردبیل به سمت پارس‌آباد هستیم.
محمدی با اشاره به تحقق آرزوی 20 ساله مردم سرعین در شهرستان شدن این منطقه تصریح کرد: سرعین در حال حاضر جزو شش شهر توریستی کشور است که از منافع اقتصادی آن همه کشور و استان بهره می‌گیرند.
وی از جذب 7 میلیارد تومان اعتبار جهانی برای توسعه و مرمت آثار تاریخی اردبیل و مشگین‌شهر خبر داد و یادآور شد: بعد از ثبت جهانی بقعه شیخ صفی‌‌الدین اردبیل یونسکو 5 میلیارد تومان برای مرمت و بازسازی این بنا اختصاص داده و در کنار آن ۲ میلیارد تومان نیز برای توسعه بنای تاریخی متبرکه در مشگین‌شهر با پیگیری‌های مستمر اختصاص یافته است.
عضو فراکسیون اکثریت مجلس هشتم به پذیرش دانشجو برای دانشگاه صنعتی اردبیل و افتتاح مرکز عالی گردشگری سرعین اشاره کرد و افزود: تله‌کابین فندقلوی نمین بعد از هشت سال فرسایش اوایل امسال به بهره‌برداری رسیده و در آینده نزدیک تله‌کابین سرعین ویلادرق نیز آغاز خواهد شد.
وی از راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی نمین به عنوان یکی از هفت منطقه اقتصادی مصوب در دولت و مجلس خبر داد و اظهار داشت: مساحت آن تا یک‌هزار هکتار افزایش یافته و به زودی واحد‌های صنعتی و تولیدی و سرمایه‌گذاری در آن مستقر می‌شوند چراکه این منطقه از شرایط معافیت مالیاتی و گمرکی برخوردار است.
نماینده مردم اردبیل در مجلس با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای جذب 12 میلیارد تومان اعتبار با هدف مجهز کردن فرودگاه اردبیل به تجهیزات پرواز ایمن ادامه داد: در تلاش هستیم تا خط هوایی اردبیل، استانبول، باکو و شهرهای زیارتی در اردبیل راه‌اندازی شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدی با اعلام اینکه در مدت 12 سال اجرای پروژه راه اصلی اردبیل سرچم 80 میلیارد تومان اعتبار جذب شده بود، بیان کرد: این رقم در چهار سال اخیر به 120 میلیارد تومان افزایش یافت و همانطوری که مردم شریف اردبیل دیدند به دست ریاست محترم جمهور به بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول