اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه مبارک فجر صورت گرفت

بهره‌برداری از 9 پروژه عمرانی راه‌آهن آذربایجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه آهن آذربایجان از بهره‌برداری 9 پروژه در راه آهن آذربایجان به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

بهره‌برداری از 9 پروژه عمرانی راه‌آهن آذربایجان

میرحسن موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: همزمان با دهه فجر با اعتباری بالغ بر 39 میلیارد ریال از 9 پروژه عمرانی راه‌آهن آذربایجان بهره‌برداری شد.

وی ادامه داد: بازسازی ایستگاه دیزه رود (محوطه و ساختمان اداری) با اعتبار 20 میلیارد ریال، بازسازی ساختمان پانل ایستگاه راه آهن آذربایجان با اعتبار 800 میلیون ریال، محوطه‌سازی و احداث ساختمان ایستگاه راه آهن جلفا با اعتبار بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از جمله طرح‌های بهره‌برداری شده در دهه فجر سال 90  است.

مدیر کل راه آهن آذربایجان همچنین بهره‌برداری از سالن چند منظوره ورزشی در ایستگاه راه آهن جلفا با 850 مترمربع فضا و با اعتبار 800 میلیون ریال، بازسازی ایستگاه راه آهن و ساختمان پلیس راه آهن میلادی با اعتبار 500 میلیون ریال، بهسازی شبکه بالاسری خط برقی تبریز – مرند به طول 30 کیلومتر با اعتبار 600 میلیون ریال، تفکیک گازرسانی منازل سازمانی در راستای صرفه‌جویی مصرف گاز با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون ریال و بازسازی خط راه آهن زارعی تا شهرک شهید سلیمی به طول 7 کیلیومتر و با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز بعنوان دیگر پروژه های عمرانی مورد بهره برداری قرار کرفته در دهه فجر سال 90 خبر داد.

موسوی در ادامه خاطر نشان کرد: راه آهن آذربایجان شامل سه محور  است.

وی ادامه داد: محدوده تحت مدیریت این راه آهن شامل سه محور مراغه به سمت تبریز، تبریز به سمت جلفا و تبریز به سمت رازی (مرز ترکیه)  است.    

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: مطالعات اولیه برای کاهش زمان تردد ریلی تبریز ـ جلفا انجام شده و عملیات اجرایی کاهش زمان تردد در این مسیر از حدود 2.5 ساعت به یک ساعت، مطالعات تخصصی از سوی مشاوران و بررسی و برآورد هزینه‌ها مورد نیاز است.

وی افزود: مسیر خط ریلی جلفا ـ تبریز را یکی از مهم‌ترین مسیرهای ارتباطی کشور دانست و افزود: این مسیر که نخستین خط آهن برقی کشور نیز است از اهمیت خاصی برخوردار است و امیدواریم با ارتقا این خط و ساماندهی برخی مسیرها تردد کالا و مسافر را در این مسیر افزایش دهیم.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول