اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

افزایش اشتغالزایی و کاهش بیکاری دغدغه اصلی دولت است

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی با اشاره به اینکه ایجاد مشاغل حقیقی در سال جهاد اقتصادی یک وظیفه مهم برای دستگاه‌های دولتی است، گفت: تلاش برای افزایش اشتغالزایی و رفع موانع بیکاری از دغدغه‌های مهم و اصلی دولت است.

افزایش اشتغالزایی و کاهش بیکاری دغدغه اصلی دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد عصر امروز در نشست اعضای شورای اشتغال استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد بر لزوم تسریع در عملیات اجرایی مربوط به ایجاد اشتغال به ویژه در حوزه مشاغل خانگی تاکید کرد و اظهار داشت: برای افزایش اشتغال همه دستگاه‌های اجرایی باید بسیج شوند و به صورت جدی در جهت رفع این معضل بکوشند.

وی افزود: دولت برای رفع مشکل اشتغال در کشور، ستادها و شوراهای استانی را تشکیل داده و در این راستا بانک‌ها نیز برای رشد و افزایش اشتغال پایدار و مولد باید به صورت جدی از دستگاه‌های اجرایی حمایت کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه اگر جوانان به دلیل بیکاری دچار فساد شوند و اگر مسئولان آمار نادرست از عملکرد خود ارایه ‌دهند باید در برابر خدا، مردم، دولت و خون شهدا پاسخگو باشند، ادامه داد:  ما موظف به ایجاد مشاغل حقیقی و ارایه آمار و عملکرد واقعی به مردم هستیم بنابراین باید آمارهای ارائه شده صحت کامل داشته و مستند باشند.

شعبانی‌فرد با تاکید بر اینکه به منظور انجام تعهدات در بخش تحقق اشتغال خانگی و بنگاه‌های کوچک زودبازده شورای اشتغال باید هر هفته تشکیل جلسه دهد، تصریح کرد: اعتبار مربوط به مشاغل تعهد شده در استان دریافت شده و بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات مربوطه هستند.

وی بیان کرد: براساس مصوبه شورای اشتغال استان کلیه بانک‌های عامل موظف هستند تسهیلات درخواستی افراد ثبت‌نام شده در سایت مشاغل خانگی و دارای مجوز که جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی معرفی شده‌ یا می‌شوند را تا پانزدهم اسفند ماه امسال پرداخت کنند و در این راستا بانک‌ها با قبول ضمانت از محل یارانه‌ها تا سقف 10 میلیون تومان به همراه سفته، مجاز به پرداخت تسهیلات می‌باشند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دولت سه موضوع  اشتغال، هدفمندی یارانه‌ها و تنظیم بازار که از دغدغه‌های رئیس‌جمهور است را با جدیت دنبال می‌کند، گفت: آیین‌نامه‌‌ها و ستادهای این سه مورد در استان‌ها تشکیل شده و روند اجرایی شدن آن باید توسط مسئولان مورد توجه جدی قرار گیرد.

محمد‌رضا عاشوری با بیان اینکه منابع بسیار خوبی در این حوزه پیش‌بینی شده که باید بتوانیم این اعتبارات و تسهیلات جدید را جذب کنیم، اظهار داشت: با مدیریت صحیح می‌توانیم منابع موجود را جذب کنیم و با موفقیت وارد مراحل بعدی شویم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه بیشترین آمار ثبت‌نام و بیشترین مجوز صادر شده مربوط به سازمان فنی و حرفه‌ای است، گفت: آخرین آماری که توسط دستگاه‌های اجرایی اعلام شده، ایجاد 37 هزار و 737 شغل می‌باشد این در حالی است که تعهد استان مرکزی طی 10 ماهه گذشته 37 هزار و 940 شغل بوده است.

معرفی سه طرح استانی جهت دریافت تسهیلات از محل صندوق ملی توسعه کشور، معرفی درخواست کنندگان مشاغل خانگی از سوی دستگاه‌های اجرایی به بانک‌ها، ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان طی دو هفته آتی، استفاده سه شرکت پشتیبان از تسهیلات مشاغل خانگی و معرفی سه شرکت استانی به تهران برای بهره‌مندی از تسهیلات صندوق ملی، از مصوبات شورای اشتغال استان مرکزی بود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول