اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی:

توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای راهی برای ایجاد اشتغال

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت: توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای مؤثرترین راه برای رسیدن به اشتغال پایدار است.

توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای راهی برای ایجاد اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از چالدران، محمد طالبی جمعه‌شب در مراسم افتتاح مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای دو منظوره شهرستان چالدران اظهار داشت: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی بستر را برای ورود به بازار کار و اشتغالزایی جوانان آماده می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای و نقش آن در ایجاد اشتغال، افزود: کسب مهارت‌های فنی‌و حرفه‌ای از آن راستا که فرد را برای ورود به بازار اشتغال آماده می‌کند، حائز اهمیت است.

این مسئول جایگاه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را به دلیل آموزش و ایجاد مهارت‌های لازم متناسب با بازار کار، مهم دانست و بر فراگیر کردن این‌گونه آموزش‌ها و مهارت‌ها در جامعه تأکید کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه مردم چالدران استحقاق فعالیت‌ها و پروژه‌های فراتری از ظرفیت موجود هستند، اضافه کرد: افتتاح چنین پروژه‌هایی سبب ایجاد امید در بین جوانان به منظور آموزش مهارت‌های فنی و خوداشتغالی می‌شود.

طالبی ادامه داد: با توجه به نقش مراکز فنی‌وحرفه‌ای در جامعه و تأثیر آن در ایجاد خوداشتغالی به هیچ وجه نباید در افتتاح این مراکز کمترین مانعی ایجاد کرد. 

فرماندار چالدران نیز در این مراسم گفت: این مرکز قابلیت آموزش مهارت‌های فنی یک هزار نفر را دارد.

احمدرضا قلی‌پور ادامه داد: این مرکز دارای شش حرفه آموزشی در بخش برادران و  دو حرفه در بخش خواهران است.

وی افزود: این پروژه یکی از مصوبات سفر هیئت دولت به شهرستان است.

به گفته این مسئول ساختمان آموزشی این مرکز در فضایی به مساحت یک‌هزار و 120 مترمربع در قالب هشت کارگاه تخصصی ساخته شده ‌است که در زمینه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی با اعتبار یک‌میلیارد تومانی در حال افتتاح است.

وی همچنین میزان اعتبار اختصاص یافته برای ساختمان آموزشی را بالغ بر 591 میلیون تومان عنوان کرد.

فرماندار چالدران به نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهاد اقتصادی اشاره و تصریح کرد: به منظور تحقق فرمان جهاد اقتصادی و دستیابی به آرمان‌های مورد نظر، نیروی انسانی ماهر و توانمند نقش قابل ملاحظه‌ای در جامعه ایفا می‌کند و حرکت در این مسیر تا حد زیادی معطوف به تجهیز افراد به آخرین مفاهیم مرتبط با دانش حرفه‌ای و مهارت‌آموزی است.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول