اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقایسه با سال‌های گذشته صورت گرفت

رشد 400 درصدی طرح‌های خود اشتغالی کمیته امداد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: در مقایسه با سال‌های گذشته طرح‌های خود اشتغالی فرزندان مددجویان زنجانی 400 درصد رشد یافته است.

رشد 400 درصدی طرح‌های خود اشتغالی کمیته امداد

 منصور عبادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در راستای رویکرد جدید امداد در زمینه توانمند سازی مددجویان مسئولان این نهاد اقدامات بسیاری را در زمینه‌های مختلف انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان امداد یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری مسئولان امداد است، افزود: ایجاد اشتغال برای فرزندان مددجوی زنجانی نیز در راستای جلوگیری از انتقال فقر خانواده به فرزندان مددجو صورت می‌گیرد.

سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان افزود: در چند سال گذشته بیش از 2 هزار طرح خود اشتغالی برای فرزندان مددجوی کمیته امداد زنجان ایجاد شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح‌های خود اشتغالی فرزندان مددجوی زنجانی را 100 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این راستا 2 هزار و 500 نفر از فرزندان مددجو مشغول به کار شده‌اند.

عبادی اذعان داشت: مشاغل ایجاد شده برای فرزندان مددجوی زنجانی در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، تولیدی و خدماتی بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد زنجان در راستای اجرای طرح های خود اشتغالی یادآور شد: بر طبق برنامه پنجم توسعه همه فرزندان مددجویانی که شرایط اجرای طرح‌های خود اشتغالی را داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات بانکی اختصاص یافته به این نهاد استفاده کنند.

سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد زنجان نیز از دیگر موارد مورد نظر مسئولان در اجرای طرح‌های خود اشتغالی برای فرزندان مددجو است، افزود: این طرح‌ها به توجیه فنی و اقتصادی مناسب اجرا در زمینه توانمندی کامل خانواده‌ها صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: برنامه‌هایی که در راستای خود اشتغالی مددجویان زیر پوشش امداد زنجان صورت می‌گیرد، با توجه به استعدادهای مددجویان در زمینه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

عبادی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: مسئولان امداد زنجان نیز در یک حرکت جهادی اقدام به ایجاد یک هزار و 500 طرح خود اشتغالی برای فرزندان مددجوی زنجانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه طرح‌های خود اشتغالی مذکور در مناطق شهری و روستایی استان زنجان اجرا شده است، ادامه داد: این تعداد در مقایسه با سال‌های گذشته دارای رشد 400 درصدی است.

سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اعتبار برای اجرای طرح های خود اشتغالی فرزندان مددجویان زنجانی در سال جاری را 60 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بیش از 70 درصد این طرح‌ها در مناطق روستایی و محروم ایجاد می‌شود.

وی اجرای میزان زیادی از طرح‌های خود اشتغالی برای فرزندان مددجوی زنجانی در روستاها را در راستای انجام عدالت اجتماعی عنوان کرد و افزود: همه خدماتی که به خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد ارائه می‌شود، با ارائه بسته‌های حمایتی در راستای رویکردهای جدید امداد در زمینه توانمند سازی مددجویان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول