اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پارس جنوبی خبر داد

آموزش 10 هزار نیروی بومی بوشهر برای اشتغال در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پارس جنوبی از آموزش 10 هزار نیروی بومی استان بوشهر برای اشتغال در پارس جنوبی خبر داد.

آموزش 10 هزار نیروی بومی بوشهر برای اشتغال در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، مسعود نصوری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی به محیط پیرامونی توجه خاصی دارد و در سال جاری در راستای کمک به شهرستان‌های جنوبی استان تلاش زیادی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اشتغال نیروهای بومی افزود: سازمان منطقه ویژه پارس با هدف اجرای کامل مصوبه هیئت دولت در زمینه بکارگیری حداقل 50 درصد نیروهای بومی استان بوشهر در پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر دوره‌های آموزشی مورد نیاز صنعت نفت را برگزار می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی خاطرنشان کرد: این سازمان با نیازسنجی‌های متعدد در سطح منطقه در گام نخست، شرایط لازم برای آموزش جوانان استان بوشهر را در رشته‌های «داربست‌بندی»، «آرماتوربندی»، «قالب‌بندی»، «برق صنعتی»، «لوله‌کشی صنعتی» و «لوله‌کشی پلیمری» در تمامی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای فعال در شهرستان‌های استان بوشهر فراهم کرده است.

نصوری با تشریح جزئیات قرارداد منعقد شده سازمان منطقه ویژه پارس با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: این تفاهمنامه به منظور آموزش 10 هزار نفر از نیروهای متقاضی و جویای کار استان بوشهر و با هدف توانمندسازی این نیروها منعقد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تفاهمنامه یاد شده، سازمان منطقه ویژه پارس با همکاری دیگر شرکت‌های تابعه صنعت نفت در منطقه ویژه و استان بوشهر نسبت به تدوین استانداردهای آموزشی و سرفصل‌های مورد نیاز دوره‌ها اقدامات خوبی انجام داده و با توجه به رایزنی‌های انجام شده این سازمان در برخی شرایط کمبود مربیان مراکز فنی و حرفه‌ای استان را از بین نیروهای مجرب وزارت نفت تامین می‌کند.

نصوری با اشاره به بکارگیری نیروهای آموزش دیده در شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس، اضافه کرد: کارآموزان این دوره‌ها که در آزمون‌های تئوری و عملی قبول شوند و بتوانند گواهینامه لازم را اخد کنند از سوی مدیریت کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس برای کار در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به شرکت‌های مستقر در منطقه معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول