اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

باید به اشتغال‌زایی توجهی ویژه داشت

خبرگزاری فارس: نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: باید به اشتغالزایی توجهی ویژه داشت.

باید به اشتغال‌زایی توجهی ویژه داشت

غلامحسین شافعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با این رویکرد بسیاری از مسائل اقتصادی در کشور برطرف می‌شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران وضعیت واحدهای صنعتی و تولیدی استان خراسان رضوی را نسبت به کشور مناسب‌تر عنوان کرد و افزود: با این حال تا رسیدن به نقاط مطلوب در زمینه تولید و اعتلای نظام اقتصادی کشور راه زیادی وجود دارد و باید در این راه تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فعال بخش‌های مختلف اقتصادی در خراسان رضوی اظهار داشت: همین فعالیت موثر سبب قرارگیری این استان در رتبه‌های ممتاز وخوب کشوری شده است.

وی با ابراز تاسف از این موضوع که بیشتر واحدهای تولیدی خراسان رضوی با اشتغال کامل فعالیت نمی‌کنند، گفت: این موضوع سبب افزایش قیمت تمام شده بسیاری از کالاها می‌شود.

شافعی وقوع مشکلات مختلف در بازار رقابتی را نتیجه این رویکرد دانست و اظهار داشت: در همین راستا باید بخش خصوصی و دولتی برای اعتلای اقتصادی این مرز و بوم دست در دست یکدیگر داده و تمام تلاش خود را به این امر معطوف سازند.

وی با اشاره به نگاه مناسب فعلی به بخش خصوصی گفت: هم‌اکنون نگاه‌ها به این بخش نسبت به گذشته کاملا تغییر پیدا کرده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه در گذشته نگاه ظالمانه‌ای به این بخش  شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید به موضوعاتی چون کارآفرینی و اشتغال‌زایی توجه بسیار خاص و ویژه‌ای داشت.

وی با اشاره به اینکه بسیار از مشکلات بین بخش‌های مختلف اقتصادی مشترک است، تاکید کرد: براین اساس تمام مسئولان  نظام بانکی، دولت، مجلس و بخش خصوصی در این مسئله اتفاق نظر دارند.

شافعی ادامه داد: بخش صنعت و معدن کشور یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور است که تاثیر بسزایی را در اعتلای نظام مالی کشور دارد.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: به همین منظور و برای پویایی هر چه بیشتر این بخش مهم باید تدابیر و راهکار های لازم توسط دولت با همکاری بخش خصوصی در این زمینه صورت پذیرد.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول