اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همسفر با دولت/ 29

تصویب منطقه ویژه اقتصادی سمنان/ احداث استادیوم 15 هزار نفری

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سمنان از تصویب منطقه ویژه اقتصادی سمنان و احداث استادیوم 15 هزار نفری در این شهرستان در قالب سفرهای استانی دولت خبر داد.

تصویب منطقه ویژه اقتصادی سمنان/ احداث استادیوم 15 هزار نفری

آقامحمد همتیان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان سمنان به تشریح مصوبات سفرهای گذشته و روند اجرای این طرح‏ها در سمنان پرداخت.

فرماندار شهرستان سمنان اظهار کرد: مقرر شده بود تا دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در سفر دور نخست رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان سمنان، تصویب منطقه ویژه اقتصادی سمنان را در دستور کار قرار دهد.

همتیان بیان کرد: این طرح در نهایت به تصویب رسیده و تصویب پروژه مطالعه آن نیز 100 درصد عملیاتی و در این زمینه اقدام لازم انجام شده است.

وی افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سمنان در تاریخ سوم آذر ماه سال 86 به تصویب شورای عالی مدیریت و برنامه‏ریزی اقتصادی کشور رسید.

فرماندار شهرستان سمنان ادامه داد: این طرح در 17 فروردین سال 88 با پیشنهاد کمیسیون اقتصادی و تصویب هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در دستور کار علنی مجلس قرار گرفت و از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید.

 

* ارتقای مدیریت گمرک سمنان به اداره کل

فرماندار شهرستان سمنان همچنین گفت: در بخش تعهدات وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در سفر اول دولت به سمنان و همچنین در سفر سوم، ارتقای سطح اداره گمرک استان سمنان به سطح مدیریت گمرک استان و ارتقای مدیریت گمرک به اداره کل در دستور کار قرار گرفته بود.

همتیان افزود: این طرح‏ها به طور کامل تصویب و برای آنها اقدامات لازم انجام شده است.

وی یادآور شد: در سفر دور اول هیئت دولت، گمرک استان سمنان به مدیریت گمرک استان ارتقای سطح یافته و متعاقبا در سفر دور سوم نیز به اداره کل ارتقا یافت.

فرماندار شهرستان سمنان گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران با تغییر و انتقال پست‏های سازمانی مورد نیاز در این زمینه موافقت کرده است و استانداری سمنان نسبت به تامین پست‏های موردنظر فعالیت‏های خوبی داشته است.

 

* احداث سالن ورزشی ژیمناستیک در سمنان

فرماندار شهرستان سمنان همچنین با اشاره به تعهدات وزارت ورزش و جوانان در قالب سفرهای استانی دولت به شهرستان سمنان اظهار کرد: در سفر اول، احداث سالن ورزشی ژیمناستیک در سمنان تصویب شد.

همتیان افزود: این طرح با 3 میلیارد و 500  میلیون ریال اعتبار دارای 100 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و در این زمینه اقدام خوبی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سالن ورزشی ژیمناستیک در سمنان با پیگیری‏های صورت گرفته تکمیل شده و به بهره‏برداری رسیده است.

 

* احداث سالن ورزشی بانوان سمنان

فرماندار شهرستان سمنان همچنین از احداث سالن ورزشی بانوان سمنان در قالب یکی از پروژه‏های ورزشی سفر اول رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان سمنان خبر داد.

همتیان یادآور شد: این طرح دارای 3 میلیارد ریال اعتبار بوده است.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرفته، اظهار کرد: سالن ورزشی بانوان سمنان تکمیل شده و به بهره‏برداری رسیده است.

 

* احداث استادیوم 15 هزار نفری سمنان

فرماندار شهرستان سمنان در ادامه از یکی از بارزترین طرح‏های ورزشی سمنان که مصوب سفرهای اول، دوم و سوم هیئت دولت به استان سمنان است، یاد کرد.

همتیان با اشاره به اجرای پروژه احداث استادیوم 15 هزار نفری سمنان گفت: این طرح دارای 167 میلیارد و 112 میلیون ریال اعتبار است.

وی پیشرفت فیزیکی احداث استادیوم 15 هزار نفری سمنان را 87 درصد اعلام کرد و افزود: فعالیت‏ها در این بخش در دست اقدام است.

فرماندار شهرستان سمنان یادآور شد: استادیوم 15 هزار نفری سمنان پروژه‏ای نیمه فعال است.

همتیان گفت: احداث گراد‏های بتنی و سکوی تماشاچیان VIP تاکنون انجام شده و در حال آماده‏سازی زمین فوتبال است.

وی یادآور شد: نازک‏کاری سالن‏های زیر سکوهای این ورزشگاه هم در حال انجام است.

فرماندار شهرستان سمنان گفت: اجرای سکوی تماشاچیان در طبقه دوم و فاز دو انجام می‏شود و در سفر اخیر وزیر ورزش و جوانان به استان سمنان تصمیمات خوبی برای آن گرفته شد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول