اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مرکز نمایشگاهی ساری به دنبال سرمایه‌گذار/ مرکز همایش‌ها مصوب سفر سوم دولت

خبرگزاری فارس: در جلسه تشکیل هیأت موسس، جذب سرمایه‌گذار برای ساخت مرکز نمایشگاهی و همایش‌های بین‌المللی در ساری مورد تاکید قرار گرفت.

مرکز نمایشگاهی ساری به دنبال سرمایه‌گذار/ مرکز همایش‌ها مصوب سفر سوم دولت
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع و معادن مازندران، در راستای پیگیری ساخت مرکز نمایشگاهی و همایش‌های بین‌المللی در مرکز استان برای انتخاب هیأت موسس در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تشکیل جلسه شد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن مازندران در این جلسه با بیان اینکه استان مازندران با داشتن مواهب طبیعی و خدادادی از پتانسیل و ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای سرمایه‌گذاری و جذب توریست برخوردار است، گفت: برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های مازندران در قالب میزبانی همایش‌های ملی و بین‌المللی و برپایی نمایشگاه‌های متعدد، نیازمند یک مرکز نمایشگاهی و همایش‌های بین‌المللی بوده که مرکز استان ساری از این نوع مراکز بی‌بهره است.

غلامرضا عشریه با اعلام اینکه وجود مرکز نمایشگاهی و همایش‌های بین‌المللی در مرکز استان ضروری است، افزود: ساری می‌بایست همانند دیگر مراکز استان‌ها صاحب مرکز نمایشگاهی و همایش‌های بین‌المللی شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع ساخت مرکز نمایشگاهی و همایش‌های بین‌المللی در مرکز ساری بر تشکیل هیات موسس برای پیگیری بیشتر امور تاکید کرد.

 

* ساری از مرکز همایش‌های بین‌المللی بی‌بهره است

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران هم در این جلسه با بیان اینکه مرکز نمایش و همایش در تمامی مراکز استان‌های کشور شکل گرفته است، گفت: با توجه به استقرار مدیران کل در مرکز استان وجود مرکز نمایشگاهی و همایش‌های بین‌المللی را در همان مکان طلب می‌کند اما ساری از این نعمت بی‌بهره است.

محمود شعبان‌زاده افزود: راه‌اندازی این پروژه مهم نیازمند نگاه کارشناسی است و می‌طلبد بر اساس بازارهای مالی چون بورس محقق شود.

 

* مرکز همایش‌ها مصوب سفر سوم

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در این جلسه ضمن تشکر از اتاق بازرگانی برای پیگیری این مهم، ساخت پروژه مرکز نمایشگاهی و همایش‌های بین‌المللی در ساری را یکی از مصوبات مهم دوره سوم سفر هیأت دولت به مازندران اعلام و تصریح کرد: مازندران تنها استانی است در کشور که مرکزش از یک سایت نمایشگاهی بی‌بهره است.

مهدی گلچوب با بیان اینکه عدم موافقت‌نامه سازمان توسعه تجارت ایران مهترین مانع شروع این پروژه بود، گفت: خوشبختانه این مجوز از سوی سازمان توسعه تجارت ایران اخذ شد.

 

*مرکز نمایشگاهی ساری، دولتی نمی‌شود

نائب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران هم در این جلسه نداشتن اعتماد به نفس بین تولیدکنندگان و مدیران اجرایی را یکی از بزرگترین چالش‌های امروز عرصه سرمایه‌گذاری در کشور بیان کرد و گفت: موضوع خصوصی‌سازی در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است که در این ارتباط مقام معظم رهبری همواره بر این مهم به عنوان یکی از اصول قانون اساسی تاکید دارند.

عبدالحسین صادقی با بیان اینکه اهمیت خصوصی‌سازی هنوز در کشور جا نیفتاده است بر فرهنگ‌سازی این مهم و بسط و گسترش آن در جامعه تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به ساخت پروژه بزرگ مرکز نمایشگاهی و همایش‌های بین‌المللی، افزود: این پروژه باید به دست شرکت‌های سرمایه‌گذار متخصص، توانمند و با تجربه برسد تا نتیجه آن باعث توسعه مازندران شود.

مدیر بورس ساری نیز در این جلسه وجود یک شرکت سرمایه‌گذار برای اجرای این نوع پروژه‌ها را حلقه مفقوده گسترش سرمایه‌گذاری اعلام کرد و گفت: وجود این شرکت می‌توانست موتور محرکی برای راه‌اندازی مرکز نمایشگاهی و همایش‌های بین‌المللی در ساری باشد.

علی جعفری همچنین بر تشکیل یک کارگروه عملیاتی و مالی برای تحقق این پروژه تاکید کرد.

 

* مرکز نمایشگاهی ساری یارانه می‌خواهد

محمد کاوه رئیس کمیسون گردشگری، نمایشگاهی و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران هم در این جلسه خواستار اختصاص یارانه و تسهیلات ویژه از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به سرمایه‌گذاران این بخش در راستای حمایت از بخش خصوصی شد.

در پایان جلسه هیأت موسس ساخت پروژه نمایشگاهی و همایش‌های بین‌المللی در ساری در قالب دو کارگروه مالی و عملیاتی انتخاب و شکل گرفت که معاونت برنامه‌ریزی و مالی استانداری، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن، سازمان صنعت، معدن و تجارت، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، بورس و شرکت شهرک‌های صنعتی به ترتیب به مدیریت فرزانه، عشریه، هاشم پور، شعبانزاده، جعفری و وفایی‌نژاد در گروه مالی و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک های صنعتی، خانه صنعت و معدن و سازمان همیاری شهرداری‌ها به ترتیب به مدیریت عشریه، هاشم‌پور، وفایی‌نژاد، هندویی و بابایی در گروه عملیاتی ساماندهی شدند.

بر اساس تصویب اعضای مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در بیست و یکمین نشست این مرکز، موضوع جذب سرمایه‌گذار برای ساماندهی وضعیت اجرایی پالایشگاه نفت کیاسر و پیگیری ساخت نمایشگاه بین‌المللی و مرکز همایش‌های بین‌المللی استان به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران سپرده شده است.

انتهای‌پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول