اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از سفر یکروزه استاندار کرمان به شهرستان رودبار

گام‌های انفجاری دولت احمدی‌نژاد در محرومیت‌زدایی از جنوب کرمان ‌

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان در سفر یکروزه خود به شهرستان محروم رودبار جنوب چندین طرح را به مناسبت ایام دهه فجر افتتاح یا کلنگ‌زنی کرد.

گام‌های انفجاری دولت احمدی‌نژاد در محرومیت‌زدایی از جنوب کرمان ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، شهرستان رودبار جنوب که به تازگی نسیم خوش عدالت در آن وزیدن گرفته است امروز میزبان نماینده عالی دولت در استان کرمان بود.

سفر اسماعیل نجار استاندار کرمان به شهرستان رودبار درحالی انجام شد که در آستانه ورود به سی و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم.

البته ناگفته نماند اعضای هیئت دولت در چند سال اخیر طی سفرهایی متعدد از این منطقه محروم بازدید و تصمیمات خوبی را برای آن اتخاذ کرده‌اند.

 اسماعیل نجار استاندار کرمان عصر امروز در حاشیه سفر به شهرستان رودبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: عملیات اجرایی مرحله نخست اجرای پنج کیلومتر از باند دوم سه راهی محور بهادرآباد رودبار با اعتبار 10 میلیارد ریال آغاز شده است.

وی افزود: همچنین پل فجر در مرکز شهر رودبار به طول 60 متر و 4 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

نجار تصریح کرد: راه روستایی بوئینگ میرمقداد به طول پنج کیلومتر و اعتبار 5 میلیارد ریال نیز در این شهرستان افتتاح شده که 700 خانوار را زیر پوشش قرار داده است.

وی ابراز داشت: همچنین طرح آموزشی مدرسه شهید سالمی و فرهنگ با 13 کلاس درس از محل اعتبارات تخریب و بازسازی، احداث می‌شود.

نجار زیربنای این مدرسه را یک هزار و 300 متر دانست و بیان داشت: برای ساخت مدرسه شهید سالمی 7 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اکنون چهار مدرسه در این شهرستان در دست احداث است، گفت: با ساخت این مدرسه، 230 دانش‌آموز از نعمت محیط آموزشی مناسب برخوردار می‌شوند.

نجار خاطرنشان کرد: همچنین دانشگاه پیام‌نور شهرستان رودبار با یک هزار و 350 مترمربع زیربنا در دو طبقه با 12 کلاس احداث می‌شود.

وی اذعان داشت: این دانشگاه با اعتبار 700 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی در دست احداث است.

نجار عنوان کرد: مرکز بهداشت و درمان روستای بوئینگ در شهرستان رودبار نیز با 511 مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت 2 هزار و 400 مترمربع ساخته شده است.

استاندار کرمان این طرح را از مصوبات ستاد راهبردی جنوب استان کرمان ذکر کرد و اظهار داشت: عملیات اجرایی این واحد از سال 89 آغاز و با ساخت دو پانسیون پزشک و ماما و ساختمان درمانی راه‌اندازی شده است.

وی افزود:‌ این مرکز بهداشتی در صورت راه‌اندازی می‌تواند به 5 هزار نفر از روستاییان خدمات درمانی ارائه دهد.

نجار با اشاره به افتتاح 16 طرح برقرسانی در این شهرستان تصریح کرد: این طرح‌ها با اعتبار یک میلیارد و 140 میلیون تومان اجرا شده‌اند.

وی ابراز داشت: رفع افت ولتاژ، برقرسانی به روستاهای فاقد برق و ایجاد فیدرهای جدید از جمله اهداف اجرای این طرح‌ها در منطقه رودبار است.

نجار بیان داشت: همچنین پروژه آبرسانی به مجتمع حیدرآباد صولوئیه با اعتبار 10 هزار و 248 میلیون ریال اعتبار نیز به بهره‌برداری رسید.

استاندار کرمان اذعان داشت: با افتتاح این پروژه، هفت روستا با یک هزار خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

نجار عنوان کرد: شش طرح هادی روستایی نیز در روستاهای مختارآباد، بیژن‌آباد، حیدرآباد، نهضت‌آباد، بوئینگ و زهکلوت نیز کلنگ‌زنی شده است.

وی اذعان داشت: عملیات اجرایی این طرح‌ها با اعتبار یک میلیارد و 230 میلیون تومان انجام شده است.

نجار خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی شش طرح‌ هادی به صورت نمادین در روستای بوئینگ توسط استاندار آغاز شد.

وی بیان داشت:‌ این طرح در مساحت 15 هزار متر‌مربع با زیرسازی، آسفالت، جدول‌گذاری و احداث یک پارک بازی روستایی احداث می‌شود که با افتتاح این طرح با 230 میلیون تومان اعتبار، 500 خانوار از نعمت آن بهره‌مند می‌شوند

به گزارش فارس، پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرستان رودبار با حضور استاندار کرمان، فرماندار، امام جمعه، نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان محلی این شهرستان به بهره‌برداری رسیدند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول