اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

300 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم / احداث 1200 کیلومتر آزاد راه در دولت عدالت

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 1200 کیلومتر آزاد راه در دولت عدالت‌محور احداث شده، گفت: در حال حاضر 300 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است که می‌توان از این ظرفیت برای مشارکت در ایجاد زیرساخت‌ها و بزرگراه‌ها استفاده کرد.

300 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم / احداث 1200 کیلومتر آزاد راه در دولت عدالت
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، علی نیکزاد ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین سامانه اخذ عوارض الکترونیکی در اتوبان تهران- قم با تاکید بر ساختن کشور با راه‌های مختلف سرمایه‌گذاری اظهار داشت: با در نظر گرفتن نفع بخش خصوصی و بیت‌المال باید با راه‌های مختلف، بخش سرمایه گذاری کشور را بسازیم.

وزیر راه و شهرسازی از وجود یک معاونت در وزارت راه و شهرسازی برای جذب مشارکت مردم در بخش خصوصی خبر داد و گفت: در وزارت راه و شهرسازی معاونتی برای جذب مشارکت مردم و بخش خصوصی در راستای وسعت زیرساخت‌های کشور فعال است و همه سرمایه گذاران بخش خصوصی و مردم می‌توانند برای ساخت و توسعه فرودگاه، ناوگان هوایی، بنادر، آزاد راه‌ها و بزرگراه‌ها مشارکت کنند.

نیکزاد با اشاره به میزان آزاد راه‌های کشور عنوان کرد: در حال حاضر دو هزار و 145 کیلومتر آزاد راه در کشور وجود دارد که حدود یک هزار و 200 کیلومتر این آزاد راه‌ها که بیش از 50 درصد آزاد راه‌های کشور را شامل می‌شود در دولت نهم و دهم مطالعه، طراحی، ساخت و در نهایت به بهره‌برداری رسیده است و در حال حاضر در بخش راه بیش از دو هزار کیلومتر آزاد راه توسط دولت دهم در دست احداث است.

وی در ادامه با اشاره به نقدینگی مردم عنوان کرد: در حال حاضر شش هزار و 400 پیمانکار تائید صلاحیت شده از سوی معاونت نظارت با 48 هزار میلیارد تومان توان سرمایه گذاری وجود دارند و با توجه به وجود 300 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم می‌توان از ظرفیت‌های موجود برای توسعه زیرساخت‌های کشور استفاده کرد.

نیکزاد با اشاره به کاهش تصادفات جاده‌ای در کشور عنوان کرد: بر اساس تکلیف برنامه پنجم توسعه علی‌رغم دو برابر شدن خودرو و ازدیاد سفرها، تعداد کشته‌های جاده‌ای در هر سال باید 10 درصد کاهش پیدا کند که بنا داریم این رقم را به 15 درصد برسانیم.

وی در ادامه از تحقق این مهم طی 9 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: اهتمام و توجه دولت برای کاهش حوادث جاده‌ای در کشور است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان تصریح کرد: تعداد کشته‌های حوادث جاده‌ای در سال 1383، 26 هزار و 200 نفر بود که این تعداد در سال گذشته به 23 هزار و 200 نفر کاهش یافته است.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول