اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری خراسان شمالی:

کارآفرینی چرخه اقتصاد کشور را شتاب می‌بخشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری خراسان شمالی گفت: کارآفرینی به عنوان یک راهبرد هدایت کننده، حرکت چرخه اقتصاد کشور را شتاب می‌بخشد.

کارآفرینی چرخه اقتصاد کشور را شتاب می‌بخشد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از کمیته اطلاع ‌رسانی ستاد برگزاری نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی خراسان شمالی، حسین فرجی ایجاد کسب و کار، نوآوری در تولید و اشتغال‌زایی را سه دستاورد مهم کارآفرینی برشمرد و اظهار داشت: توسعه اشتغال نیازمند سرمایه‌گذاری در این حوزه راهبردی است.

وی تأکید کرد: برنامه‌های مؤسسات آموزش عالی باید به سوی کارآفرینی سوق داده شوند که این امر مستلزم بسترسازی مناسب همراه با اقدامات ساختاری و توسعه تفکر مدیریت کارآفرینی در محیط‌های دانشگاهی همراه باشد.

فرجی ادامه داد: مراکز آموزش عالی به علت داشتن امکانات آموزشی و پژوهشی پیشرفته و نیروهای کار‌شناس و کاردان می‌توانند در بخش‌های گوناگون بازار کار مؤثر عمل کنند.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید تلاش کنند دانشجویان را با دانش اقتصادی و کارآفرینی آشنا کنند تا آنها را در موقعیت مناسبی برای شناخت عوامل اقتصادی مؤثر در رشد و توسعه کشور قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری خراسان شمالی ایجاد یا گسترش مراکز کارآفرینی در دانشگاه‌ها و سازماندهی این مراکز در قالب شبکه‌های کارآفرینی را ضروری عنوان کرد.

وی اضافه کرد: باید سازمان و تشکیلاتی در دانشگاه‌ها ایجاد شود که دانشجویان افزون بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، در فعالیت‌های اقتصادی نیز مشارکت داده شوند.

نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی هم‌زمان با سراسر کشور از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ بهمن‌ ۹۰ در بجنورد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول