اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اخلالگران نظام اقتصادی منتظر برخورد قاطع باشند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: اخلالگران نظام اقتصادی و بازار باید از هرگونه ایجاد خلأ و نابسامانی پرهیز کنند چرا که در صورت ادامه اخلالگری در بازار باید منتظر برخورد قاطع و جدی باشند.

اخلالگران نظام اقتصادی منتظر برخورد قاطع باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پنجشنبه‌شب در بخش دوم سخنان خود در شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: چه دلیلی دارد جنسی که با ریال تولید و معامله می‌شود با بهانه قرار دادن افزایش دلار گرانفروشی شده و در روند اقتصادی بازار خلل ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون تنظیم بازار استان اردبیل به برخی اخلال‌گری‌های اخیر در نظام اقتصادی و بازار اشاره کرد و با هشدار به احتکارکنندگان اجناس به ویژه مایحتاج ضروری مردم گفت: ما به زودی تمام اجناس این گونه افراد را از انبارهایشان بیرون می‌کشیم و با نرخ مصوب به فروش می‌رسانیم.

صابری به آرامش بازار اردبیل و وفور نعمت اشاره کرد و بیان داشت: ما هیچ کمبودی را در بازار اردبیل شاهد نیستیم و بعد از ایام دهه فجر با برگزاری جلسات مستمر ستاد تنظیم بازار نظارت‌ها و کنترل‌های خود را دوچندان می‌کنیم.

استاندار اردبیل همچنین از سیستم بانکی نیز خواست؛ فرصت اعمال ماده 28 قانون بودجه سال 90 را غنیمت شمارند تا گره کار صنعتگران و مطالبه معوقات خود را باز کنند.

* مهلت 48 ساعته به دستگاه‌های اجرایی برای تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابری در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: به مدیران اجرایی توصیه می‌کنیم مصوبات دولت را که مربوط به تغییر وضعیت نیروهای شرکتی است و به صورت رسمی ابلاغ شده مورد توجه قرار دهند و ظرف 48 ساعت نتایج مربوط به این امر را اعلام کنند.

وی افزود: براساس بودجه 90 و ضوابط اجرایی کارگروه ویژه دولت با درخواست انتقال نیروها به شهرهای دیگر و تغییر وضعیت آنها باید اقدامات لازم را انجام دهیم تا نیروهای شرکتی و قراردادی تبدیل وضعیت شوند.

استاندار اردبیل هدف دولت را از تعیین تکلیف این نیروها حذف واسطه‌ها و شرکت‌های پیمانکاری اعلام کرد و اذعان داشت: ما به دستگاه‌های محدودی که تاکنون در این زمینه اقدام لازم را انجام نداده‌اند تذکر می‌دهیم که خودشان پاسخگوی عواقب کار و پاسخگوی کارکنان شرکتی خواهند بود.

صابری داشتن اطلاعات دقیق در هر کاری را بزرگ‌ترین برگ برنده توصیف کرد و گفت: با همراهی دستگاه‌ها موافقتنامه‌ها و اجرای پروژه‌های عمرانی به معنای واقعی صورت گرفته و ما با همکاری معاونت عمرانی سعی داریم ضمن کنترل طرح‌ها تغییرات اعمال شده را نیز در سامانه ثبت اطلاعات نهاد ریاست جمهوری وارد کنیم.

وی از مدیران اجرایی نیز خواست؛ تمام تغییرات مصوبات سفرهای چهارگانه را وارد سامانه کرده و تا آخر وقت اداری شنبه هفته آینده اسناد مربوط را به صورت دستی به استانداری اردبیل ارائه کنند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: ما هرگز مانده اعتبارات استانی و حساب متمرکز عمرانی را که رقم درشتی نیز هست اعلام نمی‌کنیم تا برخی خودنمایی‌ها انجام نشود اما اعلام می‌کنیم که بخش عمده‌ای از اعتبارات در حساب دستگاه‌ها موجود است که تاکنون نیز جذب نشده است.

صابری به آفت‌های این کار و اظهارنظرهای غیرکارشناسی در نامناسب بودن روند اجرای پروژه‌ها و کم‌کاری دستگاه‌ها را یادآور شد و افزود: ما در تزریق و تخصیص اعتبارات سال 90 از آغاز سال آینده مجوز ترک تشریفات و جابه‌جایی توزیع اعتبارات در تبصره‌ها و بندهای مختلف را نخواهیم داد و اگر دستگاهی پولی در حسابش باقی است بهتر است بدهی پیمانکاران را با اولویت پرداخت کند تا مدیون آنها نباشد.

وی همچنین از مدیران اجرایی نیز خواست؛ پرداخت هزینه‌های واقعی به ویژه حق ماموریت‌ها و سایر کارکردها را در اولویت قرار داده و نسبت به پرداخت قبوض آب، برق، تلفن و عوارض شهرداری دین خود را ادا کنند.

استاندار اردبیل اضافه کرد: اگر پول مازادی نیز در وسط سال تخصیص یافته 80 درصد صرف پروژه‌های نیمه‌تمام با اولویت مناطق محروم شده و 20 درصد نیز به شکل جاری مورد استفاده واقع شده است.

صابری گفت: اعتبار ماده 10 و 12 نیز دقیقا در چارچوب پروژه‌های عمرانی در بخش حوادث و پیشگیری از آن صرف شده است.

وی بار دیگر بحث نظارت و بازرسی را خاطرنشان و بر تاثیرگذاری آن در کیفیت اجرای پروژه‌ها تاکید کرد.

استاندار اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: اولویت سال آینده استان توسعه بخش کشاورزی است که با توجه به بارندگی‌های مناسب فصل پاییز و زمستان امیدواریم تحول خوبی را در این بخش شاهد باشیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول