اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه هرمز:

تعطیلی تردد یک‌باره دریایی کمر اقتصاد هرمز را خمیده‌تر می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه هرمز گفت: با تعطیل شدن یک‌باره تردد دریایی معمول به مقصد این جزیره، کمر خمیده جزیره هرمز از عدم رونق اقتصادی خمیده‌تر شده است.

تعطیلی تردد یک‌باره دریایی کمر اقتصاد هرمز را خمیده‌تر می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره هرمز در آب‌های جنوبی بندرعباس، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدسجاد موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به بحث انسان از دیدگاه قرآن پرداخت.

وی در خطبه دوم با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و تبریک میلاد نبی گرامی اسلام افزود: دهه فجر یادآور سرآغاز استقرار حکومتی اسلامی است، حکومتی که آرزوی تمام انبیا و اولیا و صلحا بوده است.

موسوی گفت: بر ما فرض است که به نسل جوان بگوییم کجا بودیم الان کجا هستیم چرا که دشمنان در جنگ نرم اعتقادات جوانان را نشانه رفته‌اند و دهه فجر فرصتی است برای واکاوی دستاوردهای انسانی ارزشی علمی و غیره که خداوند در پرتو اسلام زیر پرچم ولایت‌فقیه بر این ملت ارزانی داشته است.

امام جمعه هرمز با اشاره به سخنان مقام رهبری گفت: اکنون ایران اسلامی را با نام امام خمینی(ره) در دنیا می‌شناسند و بدون نام امام شناخته شده نیست، این لطفی است که از ناحیه خداوند بر ملت ما عنایت شده است و زعامت و رهبری پس از امام برعهده خلف صالحش فرزند رسول‌الله امام خامنه‌ای نهاده است که برکات امروز ایران اسلامی مرهون ولایت‌فقیه است.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت گفت: در طول دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی استکبار به اشکال گوناگون سعی در تفرقه ملت و نفوذ و سقوط این نظام داشته اما به فضل الهی ملتی که اتصال به حلقه ولایت‌فقیه دارد سست نمی‌شود.

وی گفت: از مصادیق تفرقه و اختلاف افکنی بحث تاریخی پیرامون میلاد پیامبر گرامی اسلام بود که با درایت بنیانگذار انقلاب این هفته را هفته وحدت نامیدند و پیامی که قرآن و اسلام برای امت خود دارد و پرهیز از اختلاف و تفرقه پیام قرآن و ندای پیامبر اسلام و اهل‌بیت طاهرینش است.

موسوی افزود: استکبار از تفرقه و اختلاف بین امت‌های اسلامی سود می‌برد و حال که بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفته باید بیشتر مواظب بود و به فرموده مقام معظم رهبری باید مراقب طراحی‌های دشمنی و توطئه‌چینی آنان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حال که انتخابات نزدیک است باید با شور و حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی بار دیگر دشمنان را ناکام گذاشته و همه دست‌اند‌رکاران انتخابات به ویژه کاندیداها و طرفداران آنان با رقابتی سالم اخلاق اجتماعی را بر همه چیز ترجیح دهند و بدانند که انتخابات عرصه قدرت‌طلبی نیست بلکه محک حضوری آگاهانه در راستای خدمت به ولی‌نعمتان خود است.

امام جمعه هرمز در پایان با اشاره به حادثه تلخ غرق شدن شناور دریایی و جان باختن هم‌وطنانمان گفت: سهل انگاری و بی احتیاطی می‌تواند جان عده‌ زیادی را به خطر بیندازد و جامعه‌ای را داغدار کند و این سهل‌انگاری به هر شکل مذموم و از ناحیه همه اشخاص مطرود است.

وی گفت: آن‌چه که بسیار مهم است و همه به آن اذعان داریم حفظ جان تمام مسافران راه دریایی است که باید مورد توجه مسئولان و تعاونی‌های قایقداران باشد و این نکته بسیار ا‌رزشمند است.

موسوی ادامه داد: اما عواقب و پس‌لرزه این بی‌احتیاطی آشکار و حادثه دلخراش نباید باعث بی نظمی کاری یا اختلال معیشتی عده زیادی شود.

وی افزود: توجه به تردد شناورهای مجاز در مسیرهای دریایی بسیار پسندیده و مطلوب است که باید از سال‌ها قبل در دستور قرار می‌گرفت و این خواسته مردم جزیره هرمز ازمسئولان نیز بوده اما به یک‌باره و به این بهانه و بدون برنامه‌ریزی در راستای معیشت بخش زیادی از مردم این جزیره که بیکاری تعداد زیادی را به همراه داشته توجیهی ندارد.

خطیب جمعه هرمز گفت: با تعطیل شدن یک‌باره تردد دریایی معمول کمر خمیده مردم این جزیره از عدم رونق اقتصادی خمیده‌تر شده است.

وی افزود: جا دارد مسئولان امر به صورت ضربتی با رعایت ایمنی دریایی در راستای توجه به اشتغال قایقداران چاره‌اندیشی کنند.

موسوی گفت: هر چند وضعیت تردد شناورهای موجود ایمن است اما در بحث جابه‌جایی رضایت‌بخش نیست و مشکلاتی برای اهالی ایجاد شده است که امیدوایم زودتر برطرف شود.

انتهای پیام//ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول