اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله مجتهدشبستری:

مشکلات اقتصادی برای اقشار ضعیف شکننده است/ تورم افسار گسیخته کنترل شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز با بیان اینکه مشکلات اقتصادی برای اقشار ضعیف شکننده است، گفت: تورم افسار گسیخته در کشور کنترل شود.

مشکلات اقتصادی برای اقشار ضعیف شکننده است/ تورم افسار گسیخته کنترل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این ایام فرصتی را فراهم می‌کند که مردم به مسائلی که به برکت انقلاب روی داده بیشتر از قبل آشنا شوند.

وی با بیان اینکه ملت‌های آزاده و تحت ستم زورگویان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این انقلاب را به‌عنوان نقطه امید و پشتوانه خود در نظر گرفتند، اظهار افزود: انقلاب اسلامی ایران الگوی ملت‌های آزاده جهان است که تحولات اخیر در کشورهای منطقه نمونه بارز آن محسوب می‌شود.

وی مهم‌ترین برنامه و هدف انقلاب اسلامی را توسعه علمی، استقلال و دفاع از آزادی دانست و گفت: امروز مهم‌ترین برنامه ‌برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان انقلاب پافشاری بر دانش افزایی در کشور است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: دهه فجر،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزش‌های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ما است که گذشته را از آینده جدا کرد.

نقطه اتکای دولتمردان همواره اراده شکست‌ناپذیر ملت است

خطیب جمعه تبریز احیای معنویت و آموزه‌های دینی در جامعه را مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بهترین و بزرگ‌ترین دستاوردهای این انقلاب بود که توانست در دل‌ها نفوذ کرده و محبوبیت فوق‌العاده جذب کند.

مجتهدشبستری دهه فجر را فرصت بسیار مناسبی برای تبیین دستاوردها و خدمات بزرگ علمی، هسته‌ای، فضایی و پزشکی دانشمندان ایران در داخل و خارج از کشور عنوان کرد و گفت: این دستاوردها باید به بهترین شکل ممکن برای جوانان و نسل‌های آینده تبیین شود.

وی با بیان این که استکبار باید بداند ملت ایران ملتی است سربلند و آزاده که لحظه‌ای هم از شعارهای اصولی خود عقب‌نشینی نخواهد کرد،افزود: نقطه اتکای دولتمردان همواره اراده شکست‌ناپذیر ملت بوده و با وجود وحدت، همدلی و یکپارچگی، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

انتقاد از بدحجابی و رعایت نشدن محرم و نامحرم در برنامه‌های صدا و سیما

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در بدحجابی و برخی برنامه‌های صدا و سیما که محرم و نامحرم رعایت نمی‌شود و کم کاری در ادارات و مفاسد اقتصادی حرف‌ها و انتقادهای داریم و در این موارد و با خواست انقلاب فاصله داریم، گفت: این دلیل نمی‌شود پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب در علم و فناوری، هسته‌ای، خدمات عمرانی، صنعتی، خودکفایی در کشاورزی، صنایع نظامی، پزشکی و بهداشتی و ... که اصلا قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست را نادیده بگیریم.

تورم افسار گسیخته در کشور باید کنترل شود/ دولت و مجلس کار عملی کنند

وی از تورم و گرانی روزهای اخیر در کشور انتقاد کرد و افزود: با همت مجلس و دولت در این حوزه باید کار عملی در کنترل و مهار تورم و گرانی در کشور صورت گیرد.

مجتهدشبستری با بیان اینکه از افزایش غیرقانونی قیمت کالاها باید جلوگیری شود، تصریح کرد: تورم افسار گسیخته در کشور باید کنترل شود.

مشکلات اقتصادی برای اقشار ضعیف شکننده است

وی با بیان اینکه قدردان خدمات مسئولان و خدمات دولت در مسائل مختلف هستیم، تاکید کرد: باید نواقص برطرف شود چون مشکلات اقتصادی برای اقشار ضعیف شکننده است.

خطیب جمعه همچنین با اشاره به سخنان رئیس قوه قضائیه که اخلالگران اقتصادی را مفسد فی‌الارض و  حکم آنان را اعدام دانست، گفت:خواسته ملت این است که قوانین مفسدان اقتصادی هر چه زودتر عملیاتی و اجرا شود.

وی اظهار امیدواری کرد: نمایندگان مجلس با بررسی دقیق لایحه بودجه 510 هزار میلیارد ریالی سال 91، از هزینه‌های غیر ضروری کاسته و مانع افزایش تورم و مشکلات اقتصادی مردم شوند.

وحدت رمز پیروزی مسلمانان است

مجتهدشبستری ضمن تبریک ایام میلاد فرخنده و با سعادت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و هفته وحدت و تقارن آن با ایام الله دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: وحدت مسلمانان در تمام شرایط ضروری بوده و رمز پیروزی آنان در برابر توطئه‌های استکبار است.

وی تاکید کرد: ما باید به این موقعیت حساس توجه داشته باشیم و وحدت را حفظ  کنیم، وحدت در این زمان برای همه مسلمانان جهان و کشور ما ضرورت دارد.

خطیب جمعه تبریز همچنین با تاکید بر اینکه باید در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی قوانین و اخلاقیات رعایت شود، گفت: شرایط حضور و انتخاب برای تمام سلیقه‌ها فراهم بوده و باید در این فضایی که نظام به وجود آورده، همگان به فکر انجام انتخاباتی سالم باشند.

وی تصریح کرد: حضور حداکثری مردم مستلزم آن است که انتخابات یک رقابت سالم باشد و برای ایجاد یک فضای سالم در انتخابات، مردم و داوطلبان باید توجه داشته باشند که بیگانگان برای آنان تصمیم نگیرند.

وی از کاندیدها و هواداران آنها خواست اگر می‌خواهید خودتان را تعریف کنید در صدد تخریب دیگران نشود این مخل وحدت است، گفت: انتخابات نباید عامل تفرقه شود.

مجتهدشبستری از کاندیداها خواست از تخریب، اسراف در تبلیغات پرهیز شود، تا انتخابات سالم و آگاهانه و انتخاب افراد اصلح توسط مردم محقق شود.

وی بار دیگر، خواستار رعایت تقوای الهی از سوی نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد و گفت: نامزدهای انتخابات باید از تخریب دیگران و دادن وعده‌های غیرممکن خودداری کنند و تنها  به ارائه برنامه‌های خود به مردم بپردازند.

رهبرا به وظیفه انقلابی خود عمل می‌کنیم

مجتهدشبستری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع جوانان شرکت کننده در اجلاس بیداری اسلامی،‌ گفت: دشمنان امت اسلامی با تزریق احساس ناتوانی در ملت‌های مسلمان و تلقین غیرقابل شکست بودن قدرت‌های جهانی، حدود دو قرن است که ملت‌های مسلمان را عقب نگه داشته‌اند اما امت اسلامی امروز بیدار شده و درک کرده است که هر دو تصور، صددرصد غلط است و ملت‌های مسلمان قادرند مجد و عظمت تمدن اسلامی را بار دیگر احیا کنند.

وی افزود: این رهنمودها فقط به جوانان اختصاص ندارد، بلکه تمام مسلمانان جهان باید آنها را سرلوحه کار خود قرار دهند.

خطیب جمعه تبریز تاکید کرد: رهبرا مردم غیور خصوصا جوانان تبریز و آذربایجان رهنمودهای شما را با جان و دل شنیدند و در این روزها که آغاز امامت امام زمان (عج) است با شما میثاق می‌بندیم به فضل پروردگار در صحنه‌های انقلاب در روز 22 بهمن با حضور گسترده در راهپیمایی و 12 اسفند با حضور باشکوه در انتخابات اطلاعت از فرامین دلسوزانه پدر خودمان از حرکت‌های رهایی بخش جهان حمایت و تا آخرین نفس به وظیفه انقلابی خود عمل می‌کنیم.

تحریم‌ها تاثیری ندارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به تحریم‌های آمریکا و کشورهای غربی گفت: این تلاش‌های مذبوحانه برای جبران شکست‌های خود هستند و این تحریم‌ها به ضرر خودشان خواهد بود.

وی تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی باید بدانند تحریم‌ها و قطعنامه‌ها تاثیری در عزم راسخ و استقامت ملت و دولت ایران نخواهد داشت.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول