اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی:

نمایشگاه اکو‌ موجب تقویت چرخه اقتصاد فرهنگ می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو را زمینه‌ساز تقویت چرخه اقتصاد فرهنگ و هنر دانست.‌

نمایشگاه اکو‌ موجب تقویت چرخه اقتصاد فرهنگ می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو؛ محمدرضا سوقندی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در این استان حرکتی اقتصادی و فرهنگی است که آثار کوتاه مدت و دراز مدت زیادی را در بر دارد.
وی ادامه داد: در کوتاه مدت مجموعه مدیریت‌ها و بخش‌های اقتصادی و سرمایه گذاری با یکدیگر آشنا می‌شوند و تبادل تجربیات انجام می‌پذیرد و در کنار آن شادی، نشاط، حرکت و گردش سرمایه هم قوت می‌گیرد.
رئیس کمیته فرهنگی نمایشگاه بین‌المللی اکو در خراسان شمالی که آثار دراز مدت  این برنامه را بیشتر و مهم‌تر از دیگر تأثیرات این رویداد نام برد، افزود: تغییر نگرش نخستین و مهم‌ترین تأثیر این رویداد فرهنگی است.
وی با بیان اینکه در بخش تولیدات، کم‌تر به بحث صادرات بازاریابی و بسته بندی تبلیغات توجه می‌کنیم، تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه فرصت را فراهم می‌آورد تا نگاهمان را نسبت به عرضه، بسته بندی، بازاریابی و اقتصادی کردن صنایع دستی تغییر دهیم.
سوقندی با اشاره به 45 صنایع دستی شناسایی شده و بکر بودن بسیاری از آن‌ها، گفت: اگر این صنایع دستی درست شناسایی و درست معرفی و بازاریابی شود برای استقبال خانوار و رونق اقتصاد و در نتیجه  تولید ثروت موثر سازنده خواهد بود.
وی همچنین اظهار داشت: در واقع این مهم رشد صنایع دستی و هنری ظرفیت نسبی استان در کشور و عرصه ‌بین‌المللی را در دراز مدت به دنبال خواهد داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی یادآور شد: اگر این نگاه و نگرش از الآن به وجود آید ما شاهد تداوم تعاملات بین بخش‌ها خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: این رویداد در تقویت و رونق  اقتصاد  فرهنگ و هنر استان خراسان شمالی اثرگذار است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول