اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مخابرات کاشان:

ماهواره و اینترنت سربازان گمنام جنگ نرم دشمن‌‌ هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مخابرات شهرستان کاشان بر لزوم ایجاد فیلترینگ در مدارس تأکید کرد و گفت: ماهواره و اینترنت سربازان گمنام جنگ نرم دشمن‌‌ هستند.

ماهواره و اینترنت سربازان گمنام جنگ نرم دشمن‌‌ هستند
قاسمعلی سلوکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: از طریق انجمن اولیا و مربیان و نیز مدیران در کمیته فناوری اطلاعات آموزش و پرورش تدابیری اتخاذ شده تا دانش آموزان بتوانند اطلاعاتی را که در مدارس به آن احتیاج دارند در اختیار داشته باشند.
وی با بیان اینکه کمیته سایبری شهرستان کاشان فضای مدارس و آموزشگاه‌های ابن شهرستان را زیر پوشش فضای سایبری قرار داده است عنوان داشت: برای نظارت بر فضای سایبری دانشگاه‌ها نیز کمیته سایبری شهرستان کاشان از رؤسای دانشگاه‌ها دعوت به عمل آورده و جلساتی نیز در این زمینه برگزار کرده تا با استفاده از امکانات موجود و  زیرساخت‌های فراهم شده برای دستگاه‌ها بتواند از آثار و خطرات ناشی از سوءاستفاده از فضای مجازی بکاهد.
رئیس اداره مخابرات کاشان با تأکید بر اینکه کمیته سایبری کاشان با عضویت تعدادی از دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان کاشان فعالیت‌های فضای سایبری در این شهرستان را رصد می‌کند افزود: کمیته سایبری شهرستان کاشان بر عملکرد کافی‌نت‌ها، ارائه مجوز فعالیت‌های فرهنگی در فضای اینترنت و اقدامات سایت‌های مجازی نیز نظارت دارد.
سلوکی در ادامه کمرنگ شدن ارزش‌های مترقی توسط دشمن از طریق سایت‌های غیراخلاقی را یادآور شد و گفت: دشمن از این طریق به دنبال تضعیف اعتقادات، رواج شبهات فکری، توسعه و ترویج محصولات فرهنگی غربی و به انحراف کشاندن نسل جوان است.
سلوکی گسترش آسیب‌های روحی و روانی، افسردگی و انحرافات اخلاقی را از جمله پیامدهای تأسف‌بار سایت‌های غیر اخلاقی قلمداد کرد که توسط دشمن در فضای اینترنت در حال ترویج است.
وی اضافه کرد: علاوه بر جنگ نرم دشمن، قلمرو نبرد سایبری در فضای مجازی با کمترین هزینه در حال جهانی شدن است و این ارتباط دو سویه جهانی در همه جا و برای همه در دسترس است.
رئیس اداره مخابرات شهرستان کاشان با اشاره به سه نوع راهبرد مقابله با جنگ‌های سایبری عنوان داشت: پاک‌سازی، آگاهی‌سازی و حضور در شبکه‌های اسلامی برای مقابله به مثل کردن با دشمن سه راهبرد مهم و اساسی در جنگ سایبری است.
به گفته وی ماهواره و اینترنت سربازان گمنام جنگ نرم دشمن هستند که با کمترین هزینه در تمامی قلمرو جهانی نفوذ و رخنه کرده است.
انتهای پیام/ر20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول