اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر سینما و رسانه:

جنگ نرم دشمن وارد فاز جدیدی شده است

خبرگزاری فارس: یک پژوهشگر سینما و رسانه گفت: جنگ نرم و توطئه‌های دشمن با راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان وارد فاز جدید خود شده است.

جنگ نرم دشمن وارد فاز جدیدی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالله بیچرانلو پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی تبلیغ با موضوع بررسی شبکه‌های‌ فارسی زبان که در سالن جلسات مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد تا دشمنی‌های غرب و آمریکا علیه کشورمان وارد فاز جدیدی شود، اظهار کرد: دشمن زمانی که دید نمی‌تواند از طریق نظامی با ایران مقابله کند سعی کرد تا با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم توطئه‌های خود را ادامه دهد.
وی با بیان اینکه دشمن هجمه‌های خود را در فضای دیجیتال و ماهواره‌ها گسترش داده است، بیان کرد: دشمن روز به روز توطئه‌های خود را در این فضا گسترش داد و با به راه انداختن شبکه‌های فارسی زبان این جنگ وارد فاز جدیدی شد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه از نظر مصرف ماهواره کشور ما با خطر جدی مواجه است، تصریح کرد: ‌یک سری روندها در کشور موجب شده است تا گرایش به سمت ماهواره روز‌به‌روز گسترش یابد و اگر ما سعی در جبران این خلأ‌ها نداشته باشیم با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.
وی ادامه داد: با ورود و نفوذ ماهواره در کشور یک طبقه جدیدی شکل گرفته است که اگر ما نتوانیم نیاز‌های این طبقه را مشخص و برطرف کنیم گرایش آنها به سمت ماهواره‌ها روز‌به‌روز گسترش خواهد یافت.
بیچرانلو با بیان اینکه کم‌کم فضای اینترنت و ماهواره در حال سپری شدن است، تصریح کرد: فضای جدید که در مقابل ما وجود دارد، فضای بازی‌ است که اگر ما از آن غافل شویم با خسارت‌های بسیار زیادی مواجه خواهیم شد.
وی با بیان اینکه تلویزیون امروز برای ماهواره‌ها فرصت‌سازی کرده‌اند،بیان کرد: مردم وقتی به دیدن تلویزیون عادت می‌کنند، اگر تلویزیون نتواند نیازهای آنها را برطرف کند به سمت دیدن ماهواره گرایش پیدا می‌کنند تا نیاز خود را برطرف سازند.
پژوهشگر حوزه سینما و رسانه با بیان اینکه دشمن برای برطرف کردن این نیاز مخاطبان خود شبکه‌های نمایش خانگی را به راه انداخته است، خاطر نشان کرد: شبکه‌هایی مثل «فارسی1» و «من و تو» با این هدف به راه افتادند و در قدم نخست برای اعتماد‌سازی به اصول اسلامی و فرهنگ ما احترام گذاشتند ولی اندک اندک تهاجم فرهنگی را در سریال‌ها و فیلم‌های خود گنجاندند.
وی با بیان اینکه ما با مسجد محور قرار دادن می‌توانیم توطئه‌های دشمنان را خنثی سازیم، عنوان کرد: مسجد‌محوری که مد نظر ما است اینگونه نیست که فقط در آن نماز خوانده شود بلکه ما می‌گوییم مساجد باید به کانون‌های اجتماعی تبدیل شوند که تمام مشکلات را رصد و راهکارهای برطرف کردن آن را ارائه کنند.
انتهای پیام/ج20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول