اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ارشاد کرمان:

جشنواره‌های فرهنگی نوعی مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و معرفتی، بسترساز مقابله با تولیدات مخرب دشمنان است.

جشنواره‌های فرهنگی نوعی مقابله با جنگ نرم است
احمد سعیدی امروز در حاشیه آیین افتتاح چهارمین جشنواره سراسری فیلم‌ "هنر و معرفت" در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت:  با توجه به اینکه فراخوان این جشنواره در مدت زمان کوتاهی در کشور ابلاغ شد، اما استقبال قابل توجهی از آن به عمل آمد.
وی آثار ارسالی به جشنواره در حوزه فیلم، عکس، فیلمنامه را نسبت به دوره‌های قبل با افزایش چشمگیری عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی مشارکتی که برای حضور هشت استان‌ها در این جشنواره شده بود به بیش از 15 استان کشور رسیده است.  
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و معرفتی، بسترساز مقابله با تولیدات مخرب دشمنان است.
سعیدی بیان داشت: جامعه هنری متعهد در شرایطی که دشمنان در زمینه تغییر باورها وارد شده‌اند، می‌تواند با تولید آثار فاخر به مقابله با آنان بپردازد.
وی ابراز داشت: با توجه به تولید آثار هنری مخرب از سوی دنیای غرب، هنرمندان موظف هستند که با تولیدات دینی و بصیرت‌افزایی نقش مؤثری را در این زمینه داشته باشند.
سعیدی یکی از رویکردهای نظام را برگزاری جشنواره‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری دانست و گفت: بر این اساس معاونت فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور و استان کرمان در طراحی و برگزاری چنین جشنواره‌هایی به میدان آمده است.
دبیر چهارمین جشنواره سراسری فیلم "هنر و معرفت" تصریح کرد: رویکرد این ستاد در حوزه فرهنگ برگرفته از نفس اندیشه و تفکر امام (ره) است.
سعیدی‌ اذعان داشت: رویکرد‌های ما در حوزه عملیاتی تحول در دنیای است که در آن قدرت‌های استکباری در تحکیم حاکمیت خود به دنبال تغییر ذائقه‌های فرهنگی مردم هستند.
وی ابراز داشت: به عنوان متولیان فرهنگی و همچنین فعالان عرصه فرهنگ و هنر موظف هستیم، مفاهیم و پیام‌های اسلامی و دینی را با به کارگیری ابزار هنر به جامعه انتقال دهیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول