اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بقاع متبرکه اصفهان:

از حربه‌های جنگ نرم حذف فرهنگ عاشور است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بقاع متبرکه استان اصفهان حذف فرهنگ عاشورا را از تهدیدها و حربه‌های دشمن در جنگ نرم دانست.

از حربه‌های جنگ نرم حذف فرهنگ عاشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان حجت‌الاسلام محمد قدوسی پیش از ظهر امروز در همایش خدام فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی در تالار فرهنگ کاشان اظهار داشت: برگزاری برنامه عزاداری شیرخوارگان حسینی در جمعه اول محرم درسطح کشور و بیش از 150 نقطه در پنج قاره جهان، موجب شد دشمن در رادیوهای بیگانه اعتراف کند که ما به دنبال حذف فرهنگ عاشورا بودیم، اما آنان فرهنگ عاشورا را از بچه‌های شیرخواره آغاز کردند.

وی عنوان کرد: گرچه دشمن در جنگ نرم به دنبال دور کردن نسل جوان از مراسم‌های مذهبی و حذف فرهنگ عاشورا است، اما این ترفند دشمن نیز نقش بر آب می‌شود.

رئیس اداره بقاع متبرکه استان اصفهان الگوگیری از اسوه‌های دینی را از اهداف این اداره در بقاع متبرکه دانست و تصریح کرد: استمرار، توسل و توجه به اهل بیت‌(ع) یکی از اهداف زیارت است که منجر به ارتقای سطح معرفت و معنوی افراد می‌شود.

به گفته وی امروز به دلیل ایجاد فضای معنوی در کشور، جوانان با الگو قرار دادن اسوه‌های دینی به آرامش روحی و قلبی می‌رسند و مردم در بقاع متبرکه که محل انس و الفت آنها شده کرامت دیده‌اند و گره از کارشان باز شده است.

قدوسی یادآور شد: بسیاری از مردم با امید بخشایش به زیارت می‌روند و روح و روان آنان با زیارت به آرامش می‌رسد و این همام گواه عینی سخن امام راحل است و امروز جوانان پریشان از مخاطرات زندگی وقتی به زیارت می‌روند به آرامش روحی روانی می‌رسند.

وی همچنین حضور زائران و استفاده آنان از فضای معنوی بقاع متبرکه را موجب رشد و ارتقای سطح فرهنگ جامعه به ویژه نسل جوان دانست و خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه می‌تواند به عنوان امن‌ترین پناهگاه و پایگاه فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم دشمن باشد.

رئیس اداره بقاع متبرکه استان اصفهان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد: ما در این استان این توانمندی و استعداد را در اختیار داریم که بتوانیم نخستین استانی باشیم که بقاع متبرکه آن تبدیل به قطب فرهنگی شود.

به گفته وی در صورت همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان اصفهان، می‌توان این استان را در کنار استان‌های خراسان رضوی و قم تبدیل به قطب گردشگری کشور کرد و از حضور میلیونی زائران مذهبی در تمام طول سال بهره‌مند شد.

قدوسی ادامه داد: 700 بقعه در استان اصفهان است که از این تعداد 500 بقعه آماده حضور و پذیرش زائر از داخل و حتی خارج از کشور است و از این تعداد بقعه فعال، بخش زیادی از آنها شخصیت‌های علمی و شهید هستند و برخی از بقاع ملی و فراملی ما زائرانی از کشورهای عربستان، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه دارد.

وی در ادامه توفیق خدمت در بقاع متبرکه را برای خادمان توفیق بزرگ الهی دانست و عنوان کرد: خادمان به شکرانه این توفیق بزرگ الهی که دارای آبرو و حیثیت بزرگی است قدر دانسته و به تعهدی که در قبال آن دارند عمل کنند تا در برنامه‌های کلان حوزه بقاع متبرکه بازخورد آن مشاهده شود.

قدوسی همچنین خادمان بقاع متبرکه را مبلغان دینی و آمران به معروف و ناهیان از منکر خواند و اذعان داشت: این خادمان برای غنا بخشیدن به فعالیت‌های خود، باید آگاهی‌بخشی به زائران را در اولویت کار خود قرار دهند.

به گفته وی زائران میهمانان و خادمان میهمانداران اهل بیت‌(ع) هستند و ارتباط و برخورد با زائران نباید طوری باشد که آنها از اصل زیارت منصرف شوند.

اولین همایش خدام فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی توسط امور فرهنگی آستان مقدس حرم سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان در آستانه هفته وقف با حضور مسئولان کاشان در تالار فرهنگ این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/ن10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول