اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پژوهش و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر:

مسئولان فرهنگی به برداشت صحیحی از مفهوم جنگ نرم نرسیده‌اند

خبرگزاری فارس: مسئول پژوهش و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: مسئولان فرهنگی به برداشت صحیحی از مفهوم جنگ نرم نرسیده‌اند.

مسئولان فرهنگی به برداشت صحیحی از مفهوم جنگ نرم نرسیده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، عبدالله رئیسی ظهر امروز در همایش گفتمان دینی دانشجویی جنگ نرم در جمع تعدادی از طلاب حوزه علمیه خواهران شهرستان کنگان اظهار داشت: امروز دشمن با همه توان برای کمرنگ کردن معنویت و اخلاق اسلامی تلاش می‌کند و به‌ویژه در محیط‌های دانشگاهی سرمایه‌گذاری بیشتری کرده است.
وی افزود: اساتید دانشگاه و روحانیت معظم باید راهکارهای لازم برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را ارائه کنند و نباید در این راه کم‌کاری کنیم.
مسئول پژوهش و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با تبیین شیوه‌های غرب برای القای فرهنگ غربی به کشورهای اسلامی، خاطر نشان کرد: امروزه مسئله جنگ نرم و مقابله با آن از اولویت‌های اصلی نظام است و در صورتی می‌توانیم در این جنگ به نتیجه ارزنده‌ای دست یابیم که بین مسئولان فرهنگی نظام و سیاست‌های حاکم بر جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ، هماهنگی و هم‌افزایی وجود داشته باشد.
رئیسی ابراز داشت: متاسفانه برخی مواقع می‌بینیم که مسئولان فرهنگی با وجود تاکیداتی که مقام معظم رهبری در بحث جنگ نرم دارند، هنوز به برداشت صحیحی از مفهوم جنگ نرم نرسیده‌اند و به همین خاطر برای مقابله با آن اهتمام جدی و لازم را ندارند.
وی در مورد راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمن افزود: بدون شک داشتن بصیرت و حرکت بر مدار ولایت و پرهیز از تجمل‌گرایی و تاکید بر اصول اخلاقی مدنظر اسلام می‌تواند موجب ترویج و گسترش تقوای دینی شود و همین مسئله می‌تواند به طور نامحسوس، مانع از رسیدن دشمنان اسلام به مقاصد شومشان باشد.
این استاد دانشگاه همچنین در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت تقویت هویت دینی و گسترش اخلاق فردی و اجتماعی اضافه کرد: برای مقابله با تفکرات وارداتی و تهاجمی غرب، باید ساز و کارهای لازم را درک و دریافت کرد، چرا که هر نوع از تهاجم، یک مدل خاص از دفاع را می‌طلبد.
رئیسی تصریح کرد: نمی‌توان برای مبارزه با شیوه تهاجم اندیشه‌های غربی که در قالب فیلم، ماهواره، اینترنت، رسانه‌های دیداری و شنیداری و ... انجام می‌شود، صرفا به میزگرد، سخنرانی، همایش و چاپ کتاب اکتفا کرد و خوشبین بود که به نتیجه لازم نیز می‌رسیم و باید ابزار لازم را فراهم کنیم.
انتهای پیام/صا20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول