اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال استقرار نظام آموزشی جدید صورت گرفت

استخدام مشاور روانشناس در مدارس آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت آبادان گفت: به دنبال استقرار نظام آموزشی جدید کارشناسان روانشناسی به عنوان مشاور در مدارس آبادان استخدام شدند.

استخدام مشاور روانشناس در مدارس آبادان

مرتضی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: با استقرار نظام آموزشی 3-3-6 در مدارس شهرستان از سال جدید تحصیلی تغییرات زیادی در محیط‌های آموزشی ممکن است رخ دهد که عمده این تغییرات می‌تواند در زمینه ایجاد استرس و اضطراب برای دانش‌آموزان باشد.

وی با اشاره به اینکه استقرار نظام آموزشی 3-3-6 با توجه به تفاوت‌هایی که با نظام سابق دارد برای دانش‌آموزان بیگانه است، تصریح کرد: هر تغییری در هر زمینه‌ای می‌تواند منجر به ایجاد استرس در زندگی افراد شود و تغییر در نظام آموزشی نیز از جمله این عوامل استرس‌زا است که اگر بدون بررسی و شناخت کافی صورت گیرد می‌تواند عوارض منفی را در زمینه مسائل روانی به دنبال داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشت آبادان افزود: استخدام نیروهای روانشناس در مدارس شهرستان گام مهمی است که اداره آموزش و پرورش برداشته و این امر می‌تواند در آشنایی فرزندان و خانواده‌ها با این نظام جدید بسیار تأثیرگذار باشد زیرا رویارویی با نظام جدید آموزشی نیاز به شناخت کافی دارد.

جعفری با بیان اینکه عدم شناخت این تغییرات مشکلات روانی را در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در جامعه ما در حدود 21 درصد از افراد بالای 15 سال از مشکلات روانی رنج می‌برند و این مشکلات بعد از سوانح و حوادث عمدی و غیرعمدی در رتبه دوم اهمیت هستند که در این بین، زنان بیشترین آمار مبتلایان را دارند.

وی با بیان این مطلب که پیشگیری بهتر از درمان است، اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز مشکلات روانی در دانش‌آموزان بهتر است قبل از اجرای هرگونه تغییر در محیط‌های آموزشی برای آنها پیش‌زمینه‌ای را ایجاد کرده و آنها را با این تغییرات آشنا کنیم تا شاهد مشکلات رفتاری در آنها نباشیم.

رئیس مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: فرزندان ما بیشترین تأثیر را در زندگی از محیط مدرسه می‌پذیرند و این تأثیرات حتی از خانواده و والدین نیز بیشتر است و اگر محیط مدرسه سالم و همراه با آرامش نباشد به فرزندان جامعه آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد می‌شود.

جعفری اضافه کرد: ‌تغییرات مداوم در نظام‌های آموزشی علاوه بر ایجاد سردرگمی برای دانش‌آموزان، محیط‌های آموزشی را برای آنها تبدیل به محیطی اضطراب‌آور می‌کند که نگرانی‌ها و استرس را از بابت سازگاری با این تغییرات در آنها به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: نگرانی دیگری که این تغییرات موجب می‌شوند این است که فاصله سنی میان دانش‌آموزان پایه اول تا ششم زیاد است و این تفاوت سنی که تفاوت در رشد جنسی و بلوغ دانش‌آموزان را در کنار خود دارد می‌تواند عوارض منفی را به دنبال داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشت آبادان با اشاره به اینکه اداره آموزش و پرورش شهرستان پیشنهاد جداسازی پایه‌های اول تا سوم از پایه‌های چهارم تا ششم ابتدایی را ارائه کرده است، گفت: امیدواریم با تغییر نظام آموزشی و استقرار نظام جدید شاهد برقراری آرامش در مدارس باشیم تا فرزندان ما بتوانند در محیطی آرام به تحصیل بپردازند.

جعفری هم‌چنین به یکی دیگر از مشکلات مهم بهداشت جامعه تصریح کرد: مشکل دیگری که جامعه ما در حال حاضر با آن دست به گریبان است بیماری دیابت است زیرا در جامعه ما بیش از هفت درصد افراد مبتلا به این بیماری هستند و پیش‌بینی ‌می‌شود که تا سال 2020 میلادی این تعداد به 25 درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد تغییرات در نظام تغذیه افراد جامعه برای پیشگیری از بیماری دیابت گفت: علاوه بر نیاز به تغییر در برنامه‌های غذایی افراد جامعه باید در نحوه برخوردها و الگوهای رفتاری آنان نیز تغییراتی صورت گیرد و عملیات بیماریابی را به صورت جدی‌تر و دقیق‌تر دنبال کنیم.

رئیس مرکز بهداشت آبادان در پایان با بیان اینکه دیابت می‌تواند مقدمه و حتی دلیل ابتلا به بسیاری از بیماری‌های دیگر باشد، اظهار کرد: برای پیشگیری از این بیماری‌ها ابتدا باید محیطی عاری از اضطراب و یا کم اضطراب را برای افراد فراهم کنیم.

انتهای پیام/ج10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول