اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی:

اعتیاد به مواد مخدر دارای ابعاد جسمی و روانی است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی گفت: اعتیاد به مواد مخدر دارای دو جنبه جسمی و روانی است و هم جسم و هم روان ما را نابود می‌کند.

اعتیاد به مواد مخدر دارای ابعاد جسمی و روانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا صادقی ظهر امروز در افتتاحیه نخستین مرکز اقامتی میان‌مدت (خانه آفتاب) ویژه بانوان در استان خراسان رضوی اظهار داشت: بیماری اعتیاد علاوه بر اینکه از نظر جسمی، فرد را ناتوان و وابسته می‌کند، یک نوع وابستگی روانی نیز در او ایجاد می‌کند که حتی در مواقعی که از نظر جسمی هیچ گونه مشکلی ندارد و نیاز جسمانی ندارد.
وی بیان داشت: هوس و میل به مصرف مواد مخدر در او می‌تواند دلیلی بر شروع مجدد مصرف شود و اینجاست که نیاز بیمار به درمان‌های روانی کاملاً احساس می‌شود.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی افزود: هم اکنون اعتیاد به مواد مخدر یا سایر مواد روان گردان صرفاً به عنوان یک بیماری مزمن عصبی روانی شناخته می‌شود که با یک درمان سم‌زدایی، مرحله درمان شروع می‌شود.
صادقی تصریح کرد: با روان درمانی برای مدت حداقل شش ماه شامل شرکت در کلاس‌های گروه درمانی و مشاوره فردی و حمایت بسیار دقیق و کامل خانواده و اطرافیان، ادامه می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت زمانی بیمار ترک کامل روانی را انجام می‌دهد که بعد از سیر درمان، به طور کامل از مواد مخدر، به معنای واقعی متنفر شده باشد، اگر بدین صورت مراحل درمان ادامه یابد به طوری که کلیه فعالیت‌های درمانی بیمار تحت نظارت گروه پزشکی و متخصص و در مراکز ترک اعتیاد معتبر و مجّرب صورت پذیرد، بدون شک اعتیاد درمان می‌شود و خطر ابتلا و برگشت مجدد بیمار به اعتیاد به حداقل می‌رسد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی اظهار داشت: برای درمان بیمار مهم‌ترین مرحله، تحقیق خانواده و بیمار در راستای یافتن بهترین و موفق‌ترین مراکز درمانی است که مسلماً برای این منظور باید به مراکز مختلف مراجعه شود.
وی بیان داشت: با سیستم درمانی، آشنایی حاصل و اطمینان کامل ایجاد شود به طوری که با تماس مستقیم با بیماران درمان شده، نظارت بر فعالیت‌های درمانی مرکز ترک اعتیاد و میزان حمایت از بیماران می‌توان تا حدود زیادی نسبت به میزان موفقیت، اعتماد حاصل نمود.
صادقی افزود: از زمانی که انسان با ماده مخدر آشنا شد و مصرف آن سبب بروز پدیده اعتیاد شد، درمان‌های گوناگونی نیز برای برطرف کردن آن به کار گرفته شد که هر روز نیز این روش‌های درمان پیشرفته‌تر و کامل‌تر می‌شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول