اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌:

نهادینه کردن فرهنگ مراجعه به مشاور الزامی است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید دانشگاه‌های کردستان گفت:‌ فرهنگ مراجعه به مشاور و مددکار اجتماعی در جامعه ما وجود ندارد که تقویت و نهادینه کردن آن در جامعه امری ضروری است.

نهادینه کردن فرهنگ مراجعه به مشاور الزامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، همایون قسمتی سه‌شنبه شب در گردهمایی آموزشی مددکاران کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در سنندج اظهار داشت:‌ خلاقیت و حفظ اعتماد مراجع از ویژگی‌های مددکار موفق است و موجب پیشبرد اهداف وی می‌شود.
این مددکار اجتماعی با بیان اینکه در بحث نقش و ویژگی‌های مددکار اجتماعی کتاب‌ها و برنامه‌های مختلفی در طول سال چاپ و برگزار می‌شود، تصریح کرد: یک مددکار زمانی ‌می‌تواند در حیطه کاری خود موفق عمل کند که شناخت کافی و وافر از نیازهای جامعه هدف داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: تغییر و توانمندسازی خانوارهای زیرپوشش نیازمند درک شرایط جامعه است.
به گفته وی، شناخت کامل مراجع در بحث خدمات مددکاری اجتماعی، مشاوره و روانشناختی مهم‌ترین اصل است که باید مورد توجه افراد فعال در این حیطه قرار گیرد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه کار مشاور و مددکار اجتماعی با توجه به فرهنگ و نوع نگرش جامعه پیرامونش متفاوت است، تصریح کرد: درک مراجع در بسیاری از موارد تنها با شناخت کامل موقعیت اجتماعی و فرهنگی وی امکان‌پذیر خواهد بود.
قسمتی از اصول کار مددکاری به عنوان نقشه راه نام برد و ادامه داد: خلاقیت مشاور نیز در راستای تغییر این اصول با توجه به شرایط مراجع در پیشبرد اهداف تاثیر بسزایی دارد.
به گفته وی، تا زمانی که مددکار اجتماعی به اصول کاری خود اعتقاد کامل نداشته باشد نمی‌تواند روی دیگران تغییر ایجاد کند.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد:‌ عامل بودن مددکار به آنچه می‌گوید نیز تاثیر بسیار مثبتی روی قبول آن از سوی فرد مراجع دارد.
قسمتی تصریح کرد: ‌تنها زمانی می‌توانیم بر دیگران تغییر رفتار و نگرش در مورد بحث دینی، فرهنگی و غیره داشته باشیم که خود نیز به آن عمل کنیم.
وی بالا بودن آستانه تحمل و عشق به کار را از دیگر ویژگی‌های یک مددکار موفق عنوان کرد و افزود: آمیختن این ویژگی‌ها در کنار هم موجب موفقیت مددکاران خواهد شد.
وی افزود: توانمندسازی تنها زمانی اتفاق می‌افتد که مددکار و مشاور با قابلیت‌های خود و جامعه هدفش به خوبی آشنا باشد.
قسمتی با بیان اینکه کمیته امداد نهادی اجتماعی و تخصصی برای هدایت به سمت بهتر زیستن است، گفت: مددکار در بدو ورود مددجو به سازمان باید او را تفهیم کند که اصل حمایت این نهاد برنامه‌ریزی برای زندگی مددجو، توانمندسازی و بهتر زیستن اوست و حمایت مالی بخشی از این حمایت‌ها و در صورت نیاز است.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: اخذ اطلاعات صحیح و حداکثری، تحلیل اطلاعات، استخراج راهکار، برنامه‌ریزی صحیح و ارائه آموزش‌های لازم به مددجو و اجرای صحیح با همکاری مددجو، از شاخص‌های مددکاری موفق و هوشمندانه است.
وی گفت: کمیته امداد تنها مسئول رفع مشکلات مالی مددجویان نیست و توانمندسازی اقتصادی تنها بخشی از فرایند توانمندسازی در این نهاد مقدس است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مددکار باید در توانمندسازی مددجو به پیوست‌های فرهنگی نیز توجه داشته باشد و آن را در خانواده مددجو اجرا کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول