اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان خبر داد:

ساماندهی 1500 بیمار روانی مزمن در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی گیلان از ساماندهی یک‌هزار و 500 بیمار روانی مزمن توسط این نهاد در استان خبر داد.

ساماندهی 1500 بیمار روانی مزمن در گیلان
رحیم تکاملی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت ساماندهی بیماران روانی مزمن در گیلان اظهار داشت: در حال حاضر شش مرکز شبانه‌روزی با حدود 550 تخت که شامل دو مرکز زنان و چهار مرکز مردان است، در استان فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه حدود 476 نفر زیرپوشش بهزیستی گیلان در منزل ویزیت می‌شوند، تصریح کرد: یک مرکز روزانه اتیسم با ظرفیت 50 نفر برای پذیرش بیماران روانی استان فعالیت می‌کنند.
معاون توانبخشی بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه حدود 320 نفر از بیماران روانی مستمری‌بگیر ثابت هستند، اذعان داشت: این بیماران از خدمات بهزیستی استان استفاده می‌کنند.
تکاملی فعالیت یک مرکز  کارگاهی بیماران روانی مزمن در لاهیجان را نیز از دیگر اقدام‌های بهزیستی گیلان در ساماندهی این بیماران ذکر کرد و افزود: این مرکز با ظرفیت 50 نفر فعالیت می‌کند.
وی مشارکت خانواده‌ها در درمان بیماران روانی را بسیار مؤثر خواند و تأکید کرد: با توجه به حجم سنگین خدمات درمانی این بیماران، این امر نیازمند مشارکت و تعامل خانواده‌هاست.
معاون توابخشی بهزیستی گیلان تصریح کرد: در صورت عدم همکاری خانواده‌ها در بخش توانبخشی و درمان بیماران روانی توفیقی حاصل  نمی‌شود و این همکاری در ایجاد آگاهی در افراد برای ارتقای سطح مقاومت آنها در مقابل مشکلات و پیشگیری از مزمن شدن بیماری مؤثر است.
وی بهزیستی را مسئول ساماندهی بیماران روانی مزمن دانست و در تعریف بیمار روانی مزمن اذعان داشت:  هرگونه ناسازگاری و روان‌شناختی شدید که اختلال در کارکرد روزانه بیمار و مداخلات تخصصی ایجاد کند ولی به صورت عملکردی تا دو سال تداوم داشته باشد و منجر به افت عملکرد شود، بیمار روانی مزمن می‌گویند.
تکاملی اضافه کرد: بیمار روانی مزمن سابقه بیش از یک بار بستری در بیمارستان در دو سال را دارد و از نظر عملکردی اجتماعی و شغلی دچار مشکل است.
وی وجود اختلالات خلقی و عاطفی به مدت دو سال در فرد بیمار را از نوع مزمن دانست و ابراز داشت: بیماران روانی مزمن با تشخیص کادر درمانگر، پزشک متخصص اعصاب و روان، روان‌شناسی و مددکار اجتماعی در کمیسیون ساماندهی بیماران روانی مزمن تایید می‌شوند و سپس زیر پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند.
این مسئول، بیماری‌های روحی را مانند بیماری‌های جسمی نیازمند درمان دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماران به دلیل مشکلات اجتماعی و فرهنگی، مشکلات روحی خود را پنهان کرده و نسبت به درمان بیماری اقدام نمی‌کنند.
وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها سهم مهمی در درمان بیماران دارند، تصریح کرد: ایجاد امنیت و آرامش در خانواده و پذیرفتن بیمار توسط خانواده موجب تسریع بهبود و بازگشت آرامش به بیماران می‌شود.
تکاملی، همکاری خانواده‌های بیماران روانی مزمن را در بهبود حال بیماران روانی بسیار تاثیرگذار دانست.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول