اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

پزشکان باور ندارند بیماری روانی درمان می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برخی از پزشکان هنوز باور ندارند که بیماری روحی و روانی مثل بیماری جسمی قابل درمان است.

پزشکان باور ندارند بیماری روانی درمان می‌شود
بهروز عطایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: پزشکان باید باور کنند که بیماری روانی مثل بیماری جسمی است که در این راستا و به این منظور قانون اختصاص 10 درصد از تخت‌های بیمارستان‌های عمومی سراسر کشور به بیماران روانی مطرح شد.
وی با اشاره به اینکه تصویب قانون ذکر شده به دلیل افزایش تعداد بیماران روانی نیست، بیان داشت: پزشکان باید بدانند که همان‌طور که بخشی به بیماران کلیوی یا کودکان اختصاص یافته است، قسمتی از  تخت‌های بیمارستان‌‌های عمومی هم به بیماران روانی اختصاص یابد.
رئیس مرکز علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه دیدگاه این دسته از پزشکان نسبت به بیماران روانی باید تغییر کند، تصریح کرد: با تصویب این قانون و اجرای آن، ارتباط پزشک با روانپزشک افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: بیشتر بیماری‌های جسمی، دلایل روحی و روانی دارد و یا در تشدید بیماری‌های جسمی موثر است.
عطایی که از تاثیر استرس بر رشد بیماری‌های پوست، قلب و بیماری‌های گوارشی خبر داد، اضافه کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته در کلینیک فوق تخصص سایکوسوماتیک به ارتباط نزدیک تاثیرات روحی و روانی بر این دسته از بیماری‌ها پی می‌بریم.
وی افزود: 20 سال گذشته قانونی تصویب شد که بر اساس آن بیمارستان‌های روانپزشکی مجزا بود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در گذشته تعداد بیمارستان‌های روانپزشکی در اصفهان کم بود، افزود: اختصاص بخشی از بیمارستان‌های عمومی به بیماران روحی و روانی در اصفهان جا افتاده است در صورتی که در بسیاری از استان‌ها درمان بیماران روانی در بیمارستان‌های تخصصی انجام می‌شود.
وی که از وجود بخش روانپزشکی کودکان و نوجوانان در بیمارستان الزهرا اصفهان در یک بیمارستان فوق تخصصی خبر داد، گفت: در حال حاضر افزایش اورژانس‌های روانپزشکی که به تازگی در بیمارستان فارابی اصفهان راه‌اندازی شده، لازم است.  
به گزارش فارس، الگوی بیماران روانی از نظر جمعیت شناختی تغییر نکرده است بلکه میزان مراجعین به مراکز روان‌شناسی و روانپزشکی تغییر کرده است و همین مسئله سبب شده که احساس کنند با افزایش جمعیت بیماران روانی روبرو هستیم.
امروزه حتی مردم به دلیل بدخوابی، سردرد و یا اضطراب و استرس معمولی به مراکز روانشناسی و روانپزشکی مراجعه می‌کنند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول