اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

عمل به اسلام عامل سلامت روانی انسان‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش گفت: بهداشت روانی از مسائل مهمی است که متاسفانه آنگونه که شایسته است در جامعه مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

عمل به اسلام عامل سلامت روانی انسان‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حجت‌الاسلام خداداد رضایی در جلسه بهداشت و سلامت روان در جمع مسئولان آبپخش اظهار داشت: بهداشت روانی از مسائل مهمی است که متاسفانه آنگونه که شایسته است در جامعه مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
وی یادآور شد: زندگی انسان از دو بعد معنوی و مادی تشکیل شده و بهداشت جسم که افراد در زندگی‌شان به آن توجه زیادی دارند مربوط به بعد مادی انسان است که در دستورات اسلام نیز تاکیدات فراوانی بر آن شده‌است.
امام جمعه آبپخش افزود: جسم مرکبی برای روح و روان انسان است و همانگونه که انسان برای سلامتی جسم و بعد مادی و حیوانی خویش تلاش می‌کند باید برای سلامت روح و روان که راکب جسم است نیز تلاش کند.
وی عنوان داشت: عامل دستیابی به سلامت روانی‌ دوری از معاصی و گناهان و ناهنجاری‌های رفتاری، اجتماعی، اخلاقی و ... است و باید تمام هم و غم خود را برای حفظ سلامت و بهداشت روانی به کار گیریم و از آنچه سلامت روانی را به خطر می‌اندازد، دوری کنیم.
رضایی با اشاره به اهمیت سلامت روانی در دین مبین اسلام، تصریح کرد: در دین مبین اسلام دستوراتی برای زندگی بهتر انسان‌ها وجود دارد و باید با عمل به این دستورات زمینه سربلندی و سلامت روحی و روانی خود را فراهم آوریم.
وی ابراز داشت: حفاظت از سلامت روحی و روانی وظیفه بزرگی است که بر عهده انسان‌ها گذاشته شده و عدم توجه به سلامت روانی سبب ایجاد اختلالات و ظهور ناهنجاری‌هایی در زندگی انسان می‌شود.
وی با اشاره به سخنی از رهبر فقید انقلاب خاطرنشان کرد: اسلام دینی است که انسان با عمل به دستورات آن می‌تواند به سلامت روانی دست پیدا کند و در دنیا و آخرت به سربلندی برسد.
امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به سلامت روح و جسم اهمیت زیادی می‌دهد و همه مردم و مسئولان وظیفه دارند در راستای تامین سلامت روحی و روانی و جسمی جامعه تلاش کنند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول